Gå til innhold

Hvor lenge skal Madeleine ha overskriften i avisene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner det å bli lenge siden Madeleine forsvant på ferie med foreldrene.

Hun er ikke Norsk og forsvant ikke på ferie i Norge. Hvorfor er da dette fortsatt så stor sak i nyhetene (hvertfall nettavisene)?

Det forsvinner jo relativt mange barn rundt omkring vi aldri hører noe om. Det er nesten sånn nå at jeg begynner å bli lei denne saken og ikke bryr meg. Det er jo ingen god reaksjon. Men føler nesten at foreldrene er alt for pr.kåte.

Er det bare jeg som er rar ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå tar prinsessen åver med sine engler så vi slipper vel snart:)

Skrevet

Jeg er ikke enig. Skjønner godt at de vil ha så mye fokus på denne saken for at hun ikke skal bli glemt. Dette gjelder jo div tips osv. Tror jeg også hadde reagert slik hvis det var min datter. Ingen skulle få lov til å glemme henne slik at håpet for å finne henne fortsatt lever...

Skrevet

Synes også det er litt merkelig,ja. Forstår at de ønsker å bruke media, men synes de er merkverdig flinke til å fremstå som sterke. Saken er grusom og jeg håper inderlig at det går mot en løsning. Ikke minst at foreldrene ikke er involvert å noen måte. Har desverre vært stygge eksempler på det tidllgere også..

Skrevet

Nå har jo sikkert foreldra drept hu

Så da kommer d nok til og bli en gigantisk sak igjen før den forsvinner ut i intet

Skrevet

Det som jeg synes er trist er at jeg som utenforstående blir lei.

Dersom vi skal fortsette å få sånne historier til å løpe i media så vil jeg kanskje også være likgyldig den dagen det skjer litt tettere på? Jeg liker ikke at jeg blir likgyldig til saker som dette. Men det er vel kroppens forsvarsmekanisme kanskje. Kan ikke ta inn over oss alt som er grusomt.

Jeg antar at foreldrene ikke har gjort dette selv. Da er de i tilfelle veldig syke i hodet sitt når de holder på sånn som de gjør. Jeg håper virkelig at dette bare er et fortvilet foreldrepar som gjør alt for å finne barnet sitt.

HI

Skrevet

Så lenge vi synes det er interessant og engasjerende lesestoff.

Skrevet

ja jeg synes det virker som det er noe muffins med denne saken. det er ikke normalt med så mye mediaomtale!!

Skrevet

Ei lita uskyldig jente på 4 år har blitt kidnappet eller drept. Kanskje har hun vært utsatt grusomheter vi ikke orker å tenke på en gang. Uansett om det er vilt fremmede eller nær familie som er involvert så er det noe vi aldri bør lukke øynene til.

Det skjer med altfor mange barn her i verden, saken med Madeleine har fått meg til å engasjere meg i forhold til disse sakene, både økonomisk og følelsesmessig. Det er grusomt å tenke på at dette kan skje, og skjer, med ufattelig mange barn i verden. Det som IKKE hjelper er å lukke øynene for det - det å synes at det er unormalt å ønske å dekke det i media.

Hadde det vært min datter og jeg hadde mange ressurser og venner i media skulle jeg brukt dem for det de er verdt for at ingen skulle glemme disse grusomhetene.

Gruer meg til den dagen jeg eventuelt tenker at jeg ikke gidder å lese om dette mer.

Skrevet

Synes det er enda verre å kalle disse fortvilte foreldene PR-kåte....prøv å sett dere inn i deres sko. De er nok meget ressurssterke og gjør ALT som kan være med på å finne datteren. Men PR-kåte...den synes jeg var grov.

Skrevet

Poenget er vell at barn har forsvunnet før og etter Madeline og de har ikke fått medieomtale i det hele tatt...

Skrevet

Herregud, det er jo ikke foreldrenes "skyld" at pressedekningen har vært så enorm. De bestemmer jo ikke hva pressen skal engasjere seg i. (like lite som Märtha Louise kan bestemme hva og hvor mye pressen skal skrive om henne) Så å kalle de "PR kåte" blir helt søkt.

Engelsk presse har naturligvis tatt helt av fordi en engelsk jente er kidnappet på ferie og norske (nett) aviser har hengt seg på fordi dette skjedde på et feriested der også nordmenn reiser og midt i sommerferien når det ellers ikke skjer så mye i mediebildet.

Jeg jobber i pressen og kan bare si at så lenge norske lesere klikker seg inn på saker som handler om Madeleine så kommer norske nettaviser til å fortsette å oversette det engelske aviser rapporterer om saken. Blir ikke stor bedre enn gratis saker som gir mye klikk.

Men å gi foreldrene skylda for dette er ganske urimelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...