Gå til innhold

Er det flere som har et ambivalent forhold til smokk..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på fire uker er skikkelig skjønn selvsagt, men noen dager roer hun seg kun ved puppen, så vi har prøvd å innføre litt smokk. Hun har ikke villet ta den. Har vært litt lettet for det også på en måte, for smokk er jo passiviserende..heter jo ikke passifier på engelsk for ingenting.. Men nå tok hun smokken littegrann og sovnet tvert.. Gud så deilig det var..Trenger jeg ha dårlig samvittighet for at hun bruker smokk litt innimellom...? Sikkert dumt spm. men.. Føler den er en konkurrent til puppen liksom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synst ikke du har noen grunn til å ha dårlig samvittighet.Tulla her også bruker det , og alle de 3 ander barna mine har også brukt det.

Ifølge nyere forskning er smokk også med på å redusere faren for krybbedød, så her er det ingen dårlig samvittighet.

Skrevet

Trenger ikke å ha dårlig samvittighet for det. Snuppen her bruker smokken. Elsker den personen som fant opp den! og syns absolutt ikke den er passiviserende! Heller ingen konkurrent til puppen her! ;)

Skrevet

Lillegutt koser seg veldig med smokk, og det syns jeg er veldig bra. Så noen dårlig samvittighet syns jeg da ikke du skal ha.

Skrevet

Åh takk for svar. Det gjorde godt. Er så mye en går og tenker på og bekymrer seg for.. Er ikke bare, bare å være mamma for første gang gitt.. Vil så gjerne gjøre alt "riktig" vettu.. :0)

Skrevet

Jeg fikk også skikkelig dårlig samvittighet for å innføre smokk da lillegull var 2 uker. Hadde sååå lyst til å unngå denne smokken, for tenkte at da blir han gående med den bestandig.

Men har ikke angret ett sekund etter at jeg kom over den første dårlige samvittigheten. Nå vil han bare ha den når han skal sove, ellers spytter han den ut. Helt supert, og jeg fikk avlastning for puppen som han ellers ville ha aboslutt hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...