Enliiitentil? Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Vurderer å begynne å jobbe 1 dag i uka, for min egen, jenta vår og pappaen sin skyld: trenger å ha jobben min for ikke å la tankene mine ta overhånd (er ganske bekymra, redd, engstelig) så dette blir et stort skritt for meg, men tror pappaen er like viktig som meg. Hvertfall så er jeg villig til å prøve og selv om det gir meg dårlig samvittighet overfor henta vår så er det på sikt det beste for henne. Å ha en mamma som fungerer i hodet sitt også. Uansett, kan pappaen ta en dag i uka (fra meg) uten at det blir krøll? Hvordan gjør vi det med mating/amming? Fullammer henne (snart 5 mnd) og lurer på åssen vi gjør det om jeg begynner å jobbe igjen?
___ Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Hvis fars arbeidsgiver sier det er OK, så burde det gå greit for NAV. Bare ring NAV så forteller de hvordan dere skal fylle ut papirene. Når det gjelder amming så har du rett på nødvendig fri for å amme eller pumpe. Det er 1 eller 2 timer pr dag avhengi av hvor du jobber, men uten lønn de fleste steder. Det enkleste er sikkert å pumpe en gang på jobben og la pappa gi den melka fra flaske neste dag. Er jo heller ikke noe i veien for å gi MME hvis det blir for lite eller for tungvindt. Lykke til.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Bare sjekk flere ganger at det blir rett i forhold til NAV!!!! Mannen min var hos NAV og fikk hjelp til utfylling av papirer. Når papirene kommer tilbake viser det seg at han mistet nesten 2mnd av permisjonen pga en regel vi ikke ble informert om... Det er utrolig surt! Og skaper jo selvfølgelig mye rot...
Enliiitentil? Skrevet 13. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2007 Hvilke regel, Kanutten & småen??? Dette MÅÅÅ du informere oss her inne om!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå