@nne p@ l@nne Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Var først inne hos en lege som var litt små arrogant og kjip. Jeg spurte om han kunne kjenne etter om jeg var begynt og modnes litt siden jeg hadde hatt så mye vondt i det siste. Det ville han ikke gjøre men kunne gjøre det neste uke når jeg hadde termin Ble litt deppa da må jeg si!! Jeg tenkte det var greit og vite at noen av vondene hadde ført frem til noe. Men han var vist ikke enig! Etter å ha vært hos han måtte jeg ligge med ctg ca 20 min og skulle inn til legen igjen. Han jeg var hos først var da opptatt så jeg måtte inn til en ny lege. Spurte om han kunne kjenne etter om jeg var moden, og det kunne han selvsagt gjøre sa han. Han kunne fortelle at jeg var veldig moden og hadde over 4 cm åpning. Her er det bare å ta vannet så kommer du i fødsel sa han!!! Så røsket han og rev litt ekstra og sa at hvis det ikke hadde skjedd noe til onsdag skulle jeg få komme inn ta vannet og få i gang fødselen. Jippi er så fornøyd!!!!!
tolle Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Da håper vi det skjer noe snart hos deg !! Jeg får bare satse på fullmånen i kveld. Er så lei av og bli skuffet hver morgen nå!
@nne p@ l@nne Skrevet 13. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2007 Er det fullmåne??? Ja da skal det fødes!! Lykke til til deg også:-)
Mariana_K Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Ååå...lykke til! Litt misunnelig her nå... :-) Håper det starter av seg selv... :-)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 hvilke typer smerte hadde du da..modningsmerter altså?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 glemte å si lykke til håper det sjer fort på deg nå
@nne p@ l@nne Skrevet 13. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2007 Tusen takk :-) Modningssmerten har egentlig kjent ut som svake rier som har kommet nå å da i tak, med noen skikkelig smerter innimellom. Men det har liksom ikke blitt så kraftig som skikkelig rier og ikke kommet i med jamne tak (som 5 min mellom osv) Vet ikke om det var noe bra beskrivelse egentlig. Sitter nå og venter på mer vondt!!!
Kristin* Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Men det er jo så tullete att det skal være SÅ stor forskjell på leger. Hold oss oppdatert da :-)
snart mamma til to gutter :-) Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Hei. Hvor lenge har du til termin da ? ser at du er fødeklar altså.. jeg er fødeklar til fredagen... og jeg kan nesten ikke vente lenger. Har en del kynnere og legen sa jeg var litt moden. Er beskymret for lite liv osv.. har vært på sykehuset og alt var bra, men vil rett og slett bli ferdig nå. Hva skal til for at dem røsker og river i deg før evt termin.. var det kanskje fordi du hadde 4 cm åpning ? Ønsker deg lykke til :-)
@nne p@ l@nne Skrevet 14. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2007 Hei har termin i neste uke 22aug:-) Men var litt tidlig ute forrige gangen også!! Det ble nok litt røsk og riv fordi jeg hadde åpning tror jeg. Har hatt effekt også for kjenner at det jobber der nede. Men har ikke fått skikkelig fødselssmerter ennå da :-)
Anonym*Gullklump* Skrevet 14. august 2007 #11 Skrevet 14. august 2007 Håper det skjer noe snart for din del da:o) Du får ha lykke til.. Har ni uker igjen jeg da men det går no unna:o)
eggedosis Skrevet 14. august 2007 #12 Skrevet 14. august 2007 Noen leger er så uinteresserte og arrogante! Selv som høygravid må man visst mase og stå ekstra på for å "bevise" at noe er på gang... -Godt det finnes flest leger som er skapt for sin jobb! :0)
Gauchesca Skrevet 14. august 2007 #13 Skrevet 14. august 2007 Bare en liten rettelse... Det var ikke fullmåne igår, men nymåne. Forrige fullmåne var 30. juli og neste er den neste er 28.august... Når dere ser en hel svart prikk på kalenderen, er det fordi månen optrer som helt svart den kvelden, eller er borte for øyet. Den hele hvite prikken derimot, er fullmåne... Hilsen møkkalei overtidsdame som har gitt opp å følge med måneder og prøve kjerringråd.... Men, til opplysning, ved nymåne pleier vannet å gå, mens ved fullmåne starter fødslene av seg selv.... Tro eller overtro?! Lov å leve i håpet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå