Gulosten™ Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Soff får absolutt ikke spise nøtter når hun er hos farmor, selv ikke når vi er der. Jeg syns nøtter er et flott alternativer til sjokolade, men farmor er overhysterisk og sier at Soff kan sette dem i halsen. Hun forteller jo også dette til ungen, som igjen går rundt og sier "sette halsen". Jeg trodde denne faren gikk over etter hvert? At det skal gå an å spise nøtter når man er over 2 og et halvt?
Lilith Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Det anbefales ikke å gi nøtter til barn under 3 år, har jeg alltid hørt. Gutten vår fikk ikke før han hadde bikket 3 år.
manonym Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Signerer her. Har jobba i barnehage og ingen under 3 år fikk nøtter. Tror det er pga fare for å utvikle allergi?
Holly❄️ Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Ungene mine er 3,3 år og 1,3 mnd. Ingen av dem spiser nøtter, jeg er generelt skeptisk til nøtter, både pga fare for allergi og nettopp fordi det er så fryktelig lett og sette i halsen. Det samme gjelder popcorn.. det holdes langt unna ungene mine;)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Jeg er ikke overhysterisk når det gjelder nøtter, tror ikke lillemor har fått det, men når det gjelder popcorn er jeg overhysterisk. Det er ikke lov å spise popcorn så lenge hun er våken, og spises det etter hun har lagt seg MÅ gulvet støvsuges skikkelig etterpå.
alvefrøken Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Samboeren min døde nesten da han hadde fått i seg nøtter, en gang han ble passet av besteforeldrene sine, og de ikke passet på. Da var han vel kanskje omlag 2-3 år. Foreldrene visste ikke at han hadde spiste det. Nøtta gikk i lungen, og han ble svært syk med feber og pusteproblemer. Andre lungen hovnet opp for å kompansere, og hjertet flyttet seg littegrann. Til slutt fikk de han på røntgen - og der kunne de se en nøtt! Etterhvert ble han så dårlig at han nesten døde på sykehuset, før de fikk opp nøtta! Kanskje det går an å male nøttene til de små barna?
Mille** Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Mener jeg har lest at barn under 5 år ikke skal ha nøtter. Pga at hvis de får det i halsen/lungene, kan oljen i nøtter ødelegge lungene. Prøvde å google det, men finner ingenting. Mine har ikke fått/får ikke nøtter før de er over 5 år. Heller ikke popcorn. Syns ikke det er verdt å ta sjansen rett og slett...
Anne-B. Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Om dere vet at han kan spise nøtter, så la ham gjøre det! Datra mi har spist nøtter lenge før hun fylte tre, og det har gått bare fint!
Honningmelon Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Gutten min på 3,5 år spiser nøtter. Men, han er ikke så veldig glad i det, så det blir ikke så ofte.
olla Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Under 3 år bør en være forsiktig med nøtter, det er det som blir anbefalt. Og jeg synst ikke hun er overhysterisk, du bør faktisk respektere det, skal du få henne til å respektere ting du mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå