Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 jenta mi er nå 15 uker, hun har vært plaget med magen siden fødsel. har hatt 6 behadlinger hos kiropraktor. det har blitt litt bedre men hun sutrer og kaver og er stort sett urolig hele dagen. Når gikk magesmertene over hos deres barn?
snartmammapåny Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 har og så hatt 6 behandlinger hos kiropraktor. Men prøvde så osteopat, og da bgynte vi å se de store forandringene. Problemet så (ca ved 3mnd alder) var at småen var vandt til å bli bært til hele døgnes tider. Det sies at små babyer ikke kan bli bortskjemt, men jeg vet ikke jeg, småen var iallefall veldig godt vandt etter 3mnd med kolikk. Så selv om kolikk smertene var over var småen veldig sutrete og krevende. Ville ikke ligge i vognen, bare bli bært, måtte busses i søvn osv. Det som ble løsningen for oss ble en ferietur med litt dårlig vær. Vi var en del ute og trillet og pga været så måtte småen finne roen selv i vognen. Kunne ikke ta han opp når vinden blåser og regnet høljer ned. måtte nøye meg med å synge til han og gi smokken, stakar liten. Dette resultere i en ganske så ufrivillig skrikekur der småen måtte finnne roen selv. Men det hjalp. Har nå en baby som er helt ulik før. Han kan legges i våken tilstand for å sovne selv. Trilleturene går som en drøm. Før måtte han sove før vi trillet tur, nå kan vi trille selv om han er våken. Ellers er han mye gladere som person, før var det mye sutring, det er bedre nå. (Sutrer nå bare som normale babyer gjør;)) Men først ville jeg prøvd osteopat, det hjalp på smertene her i huset;)
Sneglemamma med nr. 2 i magen Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 4 behandlinger hos osteopat gjorde at vi fikk en mye mer fornøyd gutt! Magesmertene er nesten helt borte!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Hva gjør en osteopat? Kanskje jeg skulle prøvd det...Hvor mye koster det?
mammantilverdensbestebarn Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 manuelltereapeut var løsningen her! behandlingen er gratis (i stavanger i alle fall). kolikken gikk helt over da han var 3 mndr.
mammantilverdensbestebarn Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 glemte å si at etter kun to behandlinger merket jeg betydelig bedring!
Sessa ruger igjen... Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Her gikk magesmertene bort i 2,5-3 mnd alder. Kiropraktor virket ikke, jeg kuttet ut all melk og det hjalp litt. Det er mange årsaker til kolikk/skriking/urolighet. I og med at frøkna di er over tre mnd så kan det jo være noe annet enn uferdig tarmsystem som plager henne. Snakk med hs og spør deg til råds. Kanskje hun reagerer på noe du spiser? Eller så er det kanksje ett eller annet som er litt feilstilt i rygg, nakke eller lignende. Når kolikken var over her oppdaget vi at hun ble skakkere og skakkere i nakken så vi gikk til manuell terapaut og fikk rettet opp alt. Nå har vi en strålende fornøyd frøken på ett år og jeg kan nesten ikke huske hvordan de første mnd var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå