Gå til innhold

kan man be om å bli satt i gang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om man kan be om å bli satt i gang litt før termin på grunn av smerter i bekken og rygg. Jeg har skikkelig vondt i bekken og ryggen og av og til låser alt seg, Jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å gå slik. Har 4 uker til termin . Noen som vet om dette blir gjort. Søvn er det sparsomt med og jo større magen blir jo værre blir det. Kommer til å være utslitt den dagen jeg skal føde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kann jo spørre jordmor eller leged din om det..

Men tror grensen er streng for i gangsetting pga av bekkenplager..

Men det er jo lov å spørre.. Det er eneste er at de kansje starter den rundt termin eller noen dager etter..

Lykke til uansett

Gjest Ut på tur
Skrevet

Desto større bekkenplager jo mindre sjanse for å bli satt igang har jeg hørt. Føder du normalt når alt er klart blir det frigitt en del hormoner som hjelper deg å bli kvitt bekkenplagene så fort som mulig etter fødselen.

Har du snakket med legen om behandling? Har du fått vite om ulike måter du kan hjelpe deg som f.eks bekken belte, krykker. Sateng natt tøy som gjør det lettere å snu seg. Pute mellom beina osv ?

Skrevet

Snakket med min lege ang igangsetting (sånn generellt), og hen poengterte at man alltid satte barnets helse og sikkerhet først ved igangsetting. Dvs at det skulle VELDIG mye til før mors situasjon førte til tidligere igangsetting.. Dette er fordi at det er stor risiko for at fødselen ikke forløper seg normalt når man igangsetter før mor er moden. Han snakket om at både mor og barn kunne bli stresset ved igangsetting, at man ikke fikk åpning i "normalt" tempo, at barnet ikke fant veien ned, og at dette ofte resulterte i haste KS.

Etter denne legetimen ville ihvertfall ikke jeg ha igangsetting tidlig... Men når man kommer til tiden rundt termin og ting begynner å bli "klart" av seg selv uansett, er jo saken en annen;)

Skrevet

Jeg har fått en "sykdom" som gjør at jeg har måttet ta en del sterke smertestillende pga. SINNSYKE SMERTER!! Om ingen av smertestillende jeg fikk hjalp, ville de heller ligge meg inn og gi meg morfin, så babyen må på avrusning etterpå, enn å sette meg i gang så..... og jeg har under 3 uker til termin. (kommer self. aldri til å ta imot noe morfin uansett...reagerte sterkt på at de heller ville det enn å sette meg i gang)

Skrevet

ei venninne av meg blei satt i gang da hun hadde veeeldig plager med bekkenet... men da måtte hun igjennom flere samtaler og godkjenninger får å få lov... hvis du ikke har veeeldig plager setter de nok ikke i gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...