Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig å ha barnet i lekegrind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har store planer om å kjøpe ny flatskjerm og media-møbler, men dette innebærer at grinda må bort hvis det skal bli plass. Jenta vår er et drøyt år gammel, og jeg bruker fortsatt grinda av og til. Ikke så lange perioder, men når jeg skal i dusjen om morgenen er den veldig kjekk å ha. Så nå funderer jeg på hvor lenge jeg vil ha nytte av den? Skal være dagmamma fra og med i morgen, så jeg tenker den er praktisk å sette de to jentene oppi hvis jeg må på toalettet. Men tror dere jeg vil bruke den mer enn et halvt år til? Eller er det noen som har brukt den til barn på to år eller mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm.....jeg har aldri brukt lekegrind til mine barn, så jeg skjønner ikke problemet. Ta bort grinda du. :o)

Skrevet

Har aldri brukt lekegrind til noen av mine, så kan ikke helt se at det er nødvendig. Er hun du skal passe også vant med lekegrind? Hvis ikke vil hun neppe være særlig begeistret for å bli puttet i en uansett.

Skrevet

jeg har grind, og den brukes når jeg skal i postkassa, henge opp tøy på snora (ser inn) skal på do, og ellers gjøre ting hvor tassen trenger tilsyn. Ikke mye brukt, men kjekk å ha ståendes til jeg kan stole på at han ikke gjør ting han kan skade seg på. snart 20 mnd.

Skrevet

Ja, hun jeg skal passe er også vant med grind. Det er lite den har vært i bruk hos oss, for når jeg er til stede leker hun på gulvet mens jeg er ved siden av. Men hvis jeg må på toalettet eller må gjøre noe annet viktig (f. eks. ta en viktig telefon i et annet rom) er det godt å ha grinda slik at jeg vet at de er trygge og ikke raserer leiligheten. Så for meg har den vært helt super de gangene jeg har trengt den, men som oftest klarer jeg meg fint uten.

Skrevet

Dagmammaen til min gutt brukte lekegrinda i forbindelse med å gjøre klar guttene når de skulle ut om dagene. En i grinda mens den andre ble påkledd. Eller det vil si, hun brukte faktisk reisesenga til det. For henne var den uunnværlig...

Skrevet

jeg ville nok tatt den ut. jenta mi brukte den til hu var ca elve mnd. d gikk hu nesten og hadde ikke tid til og være der. men jeg har flyttet alt hu kan skade seg på fra stua. har ting i hennes høyde så hu skal lære. men ikke dyre, skarpe ting osv. så kan fint gå på do.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...