Gjest Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Lurer bare =) Er selv 172 cm og ca 80 kg. Fornøyd selv, men den teite kalkulatoren sier det er overvekt. Jaja, sånn kan det gå =)
It's all about me Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Nei det gårt vel ikke an å finne ut forbrenningen, det går på erfaring. Jeg vet at uansett hvor mye jeg spiser så går jeg ikke opp et gram, går heller ned. Har prøvd x antall ganger. Alt bare renner igjennom liksom, he he.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Ja, det blir vel litt sånn at man ønsker seg det man ikke har. Har alltid vært sånn middels, så jeg har ikke brydd meg noe særlig om sånt =)
Gjest Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Ikke sikkert du er overvektig for det Legen min har forbannet hele bmi systemet fordi det sier nada om benbyggning og muskelmasse o.l. Jeg har veldig høy forbrenning, moren min og faren min hadde også det når de var unge. Har fått sjekket stoffskifte også men det var helt fint. Vet ikke om det er noen måte å sjekke forbrenningen på jeg..
meg & to små vampyrer Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Hmmm... jeg vet ikke. Man kan teste om den er for lav hos legen. Men jeg regner med at siden jeg holder meg på det samme vektmessig med moderat aktivitet og litt sunt kosthold så er jeg sikkert normal i forbrenninga:)
Expat Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Skal det gjøres ordentlig, så må man ligge rolig og puste i en maskin som regner ut hvor mye karbondioksyd du puster ut! Men siden ingen gidder å gjøre sånt generelt har de analysert en drøss med folk og laget kurver man kan regne etter. Det finnes mange "nutrition calculators" på nettet.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Jeg er fornøyd selv jeg altså. Dermed litt skeptisk til hele det systemet der hvis man sluker det rått.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Du kan finne ut sånn ca energiforbruket ditt ved hjelp av høyde, vekt og aktivitetsnivå. Men dette er bare veiledende. Dersom du er fornøyd med din vekt, så ikke bry deg om bmi er litt høy, du har nok funnet din trivselsvekt. Du er uansett ikke i faresonen mtp overvekt. Jeg er 168 høy og 72 kg, min trivselsvekt er 68 kg og dette er innenfor normal bmi. Dette kommer an på øyet som ser, noen er ikke fornøyd før de er radmagre. Skjønner ikke de som er like høye som meg og vil veie 50 kg, sier de er feite dersom de veier mer.
meg & to små vampyrer Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Jeg tok jo blodprøver for å finne ut a om jeg hadde lav forbrenning da jeg var yngre. Var det bare tull det da av legen? Var litt større da enn nå, men etter at kjøtt blei innført i min kropp igjen og at jeg beveget meg litt 3 ganger ukentlig er jeg normal...
Gjest Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Nei, ikke sant. Kommer kanskje litt an på alder også. Var mer interessert i å være tynn da jeg var yngre. Nå tenker jeg mer i forhold til klesstørrelser, og så lenge jeg passer i str 40-42 er jeg fornøyd =)
Expat Skrevet 13. august 2007 #11 Skrevet 13. august 2007 Neida de måler forbrenningshormonene dine (stoffskiftet), de skal være på et visst nivå. Hvor mange kalorier du da forbrenner sier den testen ingenting om!
Gjest Skrevet 13. august 2007 #12 Skrevet 13. august 2007 Helt enig, i en str 40-42 er en normal slank, de som ikke synes det trenger å få endret kroppsidealet sitt.
meg & to små vampyrer Skrevet 13. august 2007 #13 Skrevet 13. august 2007 Nei, men akkurat det er jeg ikke så opptatt av. Det viktigste for meg da var jo å få vite om det var noe galt eller om det rett og slett var livsstilsendring som måtte til. Trente jo 4 ganger ukentlig da i flere år, men 20 kg mer enn jeg trengte. Men så viste det seg at jeg ikke fikk nok proteiner, fant ut det til slutt. Blir nok ikke veggis igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå