anneli84 Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 akkurat vært oppe hos legen en tur, for nå har jeg gått og vært kvalm i snart to uker. begynte derfor å bli litt nervøs ettersom det står overalt at man skal kontakte lege ved kvalme,hodepine og magesmerter etter uke 20. men da ble jeg bare sendt hjem igjen for det var sikkert ikke noe farlig. hvorfor sier de sånn da???har jo ikke vært kvalm siden uke 8...har nå begynt på uke 25
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Hei jeg er i uke 32 og var litt kvalm i begynnelsen av svangerskapet! Kvalmen har kommet tilbake igjen. Men for meg er det bare å spise. Så kroppen min sier ifra at nå må du spise, det er ikke lett men jeg vet at kvalmen går over når jeg har spist! Dette var ikke svar på spørsmålet ditt, men prøv å spis litt når du kjenner at du er kvalm
anneli84 Skrevet 13. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2007 tenkte det seh. men blir enda mer kvalm når jeg har spist. ringte jordmor i stad jeg da:) mamma hadde svangerskapsforgiftning når ho gikk med meg, så skulle følge litt med på blodtrykket mitt. men ser greit ut foreløpig heldigvis:)
Tussa og Sofie Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Jeg har også hatt det samme, ble kvalm for 2 uker siden og er nå 27+3, snakket med veninne som er lege som sa at det ikke er uvanlig å kunne ha perioder hvor man er uvel og kvalm. Nå vokser livmor og baby mye og det er uvant for kroppen, organene dine får mindre plass, det tar lenger tid for maten å passere fra magesekk til tynntarm, og generelt går fordøyelsen tregere. Magesekken blir trykt litt, og kan gi både sure oppstøt og kvalme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå