Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 5 mnd begynte å bli veldig urolig på natta i tillegg til at vektkurven hans hadde flata ut litt, så hs rådet oss til å begynne med grøt. Har nå gitt han grøt en ukes tid. Han får det midt på dagen og synes det er kjempegodt. Har ikke merket noen rekaksjon på han hittil! Spørsmålet mitt er: ville dere fortsette å øke med en skje for hver dag, eller kan han bare få til han blir mett. Lurte også på hvor lang tid det bør gå før han kan få grøt både på morgen og kveld?.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn på 4mnd får to grøtmåltider pr.døgn. Et i 12-tiden og et i 18-tiden. Det sies vel at man skal innarbeide et måltid om gangen, men min gutt elsker grøt så her innfører vi nå 2 måltider samtidig (samme grøt vel og merke). Jeg bryr meg ikke så mye om hva pakken påstår er full porsjon, her får gutten mat til han er mett. I begynnelsen gav jeg en liten skje, men nå gir jeg mer og mer.

Min erfaring er det tar 14 dager med fullporsjon til det virker inn på nattesøvnen.

Skrevet

Takker for svar :o) Men vil veldig gjerne ha flere synspunkter :o)

Skrevet

Lurer egentlig litt på det samme. Vi har økt med en ts annenhver dag. Først gav jeg det midt på dagen men har nå startet å gi det om kvelden. (Har gitt grøt i vel en uke nå.) Har gitt litt fruktmos om dagen men hun begynnte å grine da det var tomt så jeg vurderer å begynne med nok et måltid grøt. Skal til hs i morgen så tar det opp med henne da, vet jo ikkje helt hvordan vekta er.... Grunnen til at vi har begynnt med grøt er at det virker som om jeg har mindre melk og som hun ikke blir helt mett. Vokner 3 ganger på natta i stenden for 1 også.

Skrevet

Vi begynte med grøt da jenta vår var 4 mnd.

Startet først med det som var anvist posjon som smaksprøve, men 3. dagen krevde hun mer. Hun hyl skrek til vi fikk blandet mer..

Så vi gikk ganske fort opp til fullposjon....

Etter ca 1 1/2 - 2 uker fikk hun to måltider om dag, frokost og kvelds.

Noen dager spiser hun opp, andre dager ikke...

Skrevet

Det skal ikke være noe problem å gi ham mer enn den porsjonen de anbefaler på pakken, la ham spise til han blir mett! Om han ikke får vondt i magen er det jo ikke noe problem. Du kan jo bare prøve med grøt om kvelden også, tror ikke det skulle spille noen rolle? Men det kan jo være greit å bruke den typen som skal blandes med mm eller mme foreløpig! Så er du sikker på at han får nok vitaminer, grøten er vel mindre næringsrik på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...