Turid Laila Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Penklær? For jeg regner med at man ikke skal ha dåpskjolen i navnefesten Sikkert veldig dumt spm. Men jeg må jo ut å kjøpe noe til lillegutt sin navnefest...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Penklær ja. Man får hele dresser til gutter. Er bare en glidelås bak på ryggen så er hele dressen så fin forand så.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Matrossdress er innmari flott på gutter:)
Sistemann i magen <3 Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Vi skal faktisk bruke dåpskjole vi da kaller det for "slektskjole" her i huset Mamma sydde den før jeg ble født, og har brodert på alle navn osv, foran har hun brodert et slags "familitre", så vi velger å bruke den til snuppa, selv om hun ikke skal døpes Folk bruker da hvit brudekjole i borgelig vielse også
Turid Laila Skrevet 13. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2007 Lille Hemmelighet skal dere ha den på under sermonien også, eller bare på festen etterpå?
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Men man gifter seg jo både borgerlig og kristelig, men navnfest er jo ikke det samme som dåp. Derav feil med dåpskjole... Hehe, MÅTTE bare kverulere altså jeg syns ikke det er feil med dåpskjole altså lykke til uansett:)
Turid Laila Skrevet 13. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2007 Fant nettopp ut at på pappans side har de en dåpskjole med navnene brodert og datoen. Så tror vi kommer til å bruke den på selskapet etterpå, og penklær på sermonien. Hans side av familien ble veldig skuffet da vi ikke ville ha dåp. Men nå blir jo tradisjonen ført videre Har aldri vært i navnfest før så gleder meg til å se hvordan det gjennomføres. Selv er jeg konfirmert borgelig og likte det veldig godt!
Sistemann i magen <3 Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Hei beklager sent svar! har ikke fått vært innom før nå.. Ja, vi skal bruke kjolen både i sermonien og i begynnelsen av selskapet Blir vel at vi tar den av etterhvert tenker jeg Kan hende vi hadde valgt annerledes om vi hadde hatt gutt vi og, men så lenge vi har ei jente så blir det jo mer som en lang kjole.. Under sermonien mener jeg... Jeg har aldri vært i borgerlig navnefest før jeg heller, så her er også spenningen på topp Tror det blir en fin og verdig sermoni Masse lykke til med den store dagen!! Smellycat: Det blir jo nesten det samme da Navnefest er jo den borgerlige måten å feire det nye barnet og barnets navn, noe de også gjør i ved dåpen Man bare kaller det forskjellige ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå