Gjest Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Sønnen min brant seg for litt over 1 uke siden, på hånda. Har vært der for å skifte og sjekke såret. Ringte i dag og spurte om vi kunne få bytte time fordi han begynte i barnehage i dag og blir knapt med tid om jeg skal rekke legevakt-timen ( fikk planen i dag), ville også fortelle at banadasjen hadde blitt litt fuktig nederst, fordi han har sugd på den. Fikk ny time på onsdag, spurte om jeg kunne skifte på han selv, bare de fortalte hva slags krem jeg skal smøre med. Nei, den kremen de hadde var på resept, så måtte komme til dem. Fortalte igjen at det blir kanskje litt lenge å vente til onsdag når den er fuktig. Ja, det var kanskje det, sa hun jeg pratet med. Men de hadde ikke noe time før til onsdag. Neivel, men kan jeg bruke noe krem i mellomtiden, så kan jeg skifte selv ?. Nei, måtte bruke den de brukte, men er på resept. Ja, hva gjør jeg nå, da ? Nei, dere får komme på onsdag. Var jo nesten som å prate til en vegg. Det er ikke mye som er brent, så kunne sikkert klart å skifte selv. Får ringe igjen om litt og håpe at jeg ikke møter på samme dame : (
dumme mamma Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 legevakt er noe dritt. Ringte dit forrige torsdag jeg. Fikk beskjed om at de ikke ville hjelpe meg (jenta mi på 1 år hadde utslett), jeg måtte ordne det selv!!! Kan ikke legevakten skrive ut resept til deg da, eller fakse til nærmeste apotek, ev. kanskje legen kan skrive ut resepten til deg så du får skiftet selv?
Gjest Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Huff, det er en beskjed man ikke skal høre!! Fy søren. Skal ringe ned dit igjen snart. De ga klar beskjed forrige gang, at hvis bandasjen blir fuktig eller møkkete så måtte det skiftes. Nesten lyst til å parkere utenfor legevakta, dyppe nederes del (hvor det ikke er sår) av bandasjen i vann og si at han fikk tak i et vannglass. Blir så oppgitt.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Hva tror du hadde skjedd hvis ALLE foreldre som har små barn med utslett hadde henvendt seg til legevakta? Legevakta er faktisk til ved Akutt skade eller sykdom....Dersom dattra de ikke var i svært dårlig allmenntilstand eller hadde feber er ikke dette en legevakt sak, men en fastlegesak. Det r altfor mange som misbruker legevakta...
Kamomille Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Hvorfor går du ikke til fastlegen for å få skiftet den da???? Kontordamene der kan sikkert gjøre det! Legevakten er vel til for akutte tilstander.....
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Skjønner ikke hvorfor du må til legevakta for å gjøre det jeg heller.. Er vel sånt man har fastlege til??
___ Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Legevakta her er for akutte tin. Ikke for sårstell og utslett som like godt kan gjøres av fastlegen. Jeg synes det høres ut som om legevakta har vært veldig imøtekommende jeg. Kan ikke forvente å få time akkurat når det passer deg.
Diva Muffin Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 De kunne i det minste skrevet ut resept på den kremen.. Jeg opplevde helt hårreisende behandling på legevakta i fjor. Jeg hadde en slags stikking i lungene, og slet virkelig med å puste. Jeg var alene hjemme, og klarte å karre meg de 300 meterne det er bort til legevakta. Der måtte jeg ligge på gulvet og vente halvannen time. Etterhvert får jeg komme inn, de tar blodprøve fra fingeren, finner ingen infeksjon, lytter på lungene, finner ingenting. Og forteller at hun ikke kan sykemelde meg uten at jeg engang har bedt om det! Omsider kommer samboer hjem, og han får kjørt meg til akuttmottaket på sykehuset, hvor det tar dem 2 minutter å faktisk finne en infeksjon, samt forhøyet verdi for blodpropp.
Darth Vader Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Skjønner ikke hvorfor du ikke henvender deg til fastlegen. Hvor forbrent er han? Hvis det ikke er alt for mye hadde jeg skiftet og lagt på tørr bandasje hvis den har har på nå er våt.
2005&2010 Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Man skal ikke hendevende seg til legevakten, når fastlegekontoret er åpent. Slikt er det her ihvertfall..
Mille** Skrevet 13. august 2007 #11 Skrevet 13. august 2007 Syns ikke du har grunn til å bli så oppgitt, hadde det vært mitt barn hadde jeg heller forskjøvet barnehagestarten enn å ikke fått skiftet på såret. Uansett så kan du vel ringe fastlegen din?
olla Skrevet 13. august 2007 #12 Skrevet 13. august 2007 Er det ikke en fastlege i nærheten?? Eller en annen lege, kan nok komme inn der, og de skifter fort en slik bandasje, slipper jo å vente også da!! Hvorfor i all verden må du på legevakten??
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 13. august 2007 #13 Skrevet 13. august 2007 Alle dere som mener hun ikke burde "plage" legevakta med dette: Vet ikke hvordan det er andre steder, men i Bergen er det iallfall sånn at det er legevakten som foretar oppfølging av en del ting, feks fjerne sting de har sydd o.l. Har hun fått time på legevakta, er det vel neppe noe hun burde henvende annetsteds med. Hi: Men det kan jo hende fastlegen din kan hjelpe deg, siden legevakta ikke kan.
ketosina Skrevet 13. august 2007 #14 Skrevet 13. august 2007 få de bare til å faxe resept på salva til apoteket, så kan du hente den der og skifte på det selv.
ketosina Skrevet 13. august 2007 #15 Skrevet 13. august 2007 ellers kan fastlegen din ordne dette, det er jo de som skal gjøre dette.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #16 Skrevet 13. august 2007 Oj, mange komentarer mens jeg har vært borte. Legevakta sa at de skulle følge opp sårstellet hans. Fastlegen min er bortreist denne uka, og dessuten tok de ikke sånt, sa hun jeg pratet med. Grunnen til at jeg blir oppgitt er fordi hun jeg snakket med var veldig klar på at det var de som skulle gjøre det. Og da syntes jeg det er veldig rart at de ikke tar han inn når bandasjen er fuktig, når de var så klar på det forrige gang vi byttet (at bandasjen ikke skulle være fuktig eller møkkete). Hun var veldig enig i at han måtte skifte når bandasjen er våt, men å ta han inn, det har de ikke tid til. Har dessuten skiftet på han selv nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå