Gå til innhold

Herregud! Har fått husarrest!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Argh! Mannen min har snakket med to stykker nå som har hatt superraske fødseler, og nå får jeg ikke lov å gå ut på turen min med hunden!!!

Har en løype der jeg går ca 1 km og så lar hunden svømme en km ved en demning - perfekt trim for hunden og ikke så slitsomt for meg. Og så den samme kilometeren tilbake.

Hvor sannsynlig er det at noe skal skje så fort da?! Har jo med telefon, og ambulansen kan vel få åpnet bommen til grusveien om det skulle knipe.

Er 6 dager på overtid, og har veldig lyst til å få opp pulsen litt, men han var så fryktelig bestemt på telefonen.

Kan man ringe jordmor og få avgjort slike ekteskapelige disputter?

Må jeg lufte bikkja i sirkler på plenen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke lurt ham med på disse turene da? Da kan han jo observere deg for hvert skritt du tar :-). Å lufte hunden på plenen hørtes ikke så givende ut nei!

Skrevet

He,he!

I år 2007 lever vi ikke i en slik tid at mnnen bestemmer over oss. De bestemmer samme med oss!

Det her dreier seg om full fornuft.

Du er 6 dager over tiden, og veldig lei nå sikkert. Hvis han ikke kan være hos deg nå - må du sørge for at du har med deg mobiltelefonen ut på tur. Vær forsiktig! Ikke så kuult om fødselen settes i gang og kommer brått hvis du er der alene vel?

Han er redd for deg og den bikkja klarer nok å sirkle litt på plenen etpar dager til. (Skjønner at han irriterer deg hvis han ordlegger seg på en litt ovenifra og ned måte), men du vet jo sikkert at han ikke er helt på jordet vel?? :0)

Lykke til! :0)

Skrevet

Mannen din må jo være skikkelig bekymret da !?

Du er jo seks dager over, kan skje når som helst. Klarer du ikke holde deg i ro bare for og roe nervene til din mann ??

Jeg har det inntrykk av at menn er de som er mest bekymret for fødselen.

Jeg hadde vært glad for den omtanken jeg.

Skrevet

He, he du får nyte at han er litt bekymret over deg da. Men skjønner jo at det er litt frustrerende. Han får nok være med på tur og så får dere gå på steder det er lett for ambulansen og komme frem (slik at han ikke blir alt for redd)

Skrevet

Haha! Er faktisk ikke så mange månedene siden jeg slet med å forklare ham hvorfor det å kjøre hver vår scooter Oslo-Nordkapp ikke var verdens beste ide til sommerferie med kone som da ville være 8 mnd. på vei. Mens nå synes han helst jeg skal campe på plenen foran Ullevål.

Kjente jeg fikk skikkelig utferdstrang av denne husarresten. Fikk heldigvis tak i min venninne som er fødselslege på A-hus. Hun forsikret meg om at fødselen for førstegangsfødende i snitt tar 10 timer, så så lenge jeg tar med meg mobil så er alt greit.

Så da har jeg og voffen vært på 2 timers tur i skogen, spist blåbær og badet nakne :) Og voffen fikk svømt 1 km mens jeg gikk fram og tilbake på land, så nå er alle glade og trøtte.

Men junior klamrer seg fortsatt fast inni magen... mammadalt allerede!

Skrevet

Neida du må da få bevege deg!! Det er svært sjelden fødselen skjer så fort, vanligvis tar det jo flere timer. gjennomsnittet for førstegangsfødende (som det høres ut som du er siden du ikke refererer til tidligere fødsler) er 6 timer.

Uansett så har da kvinner født ute i skogen før, hvorfor er vi så hysteriske i moderne tid?? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...