Gå til innhold

har dere begynt å gi brød?


Gjest

Anbefalte innlegg

i såfall hvordan gikk dere frem?

 

nå er han 6,5 mnd ¨så han kan vel begynne å smake litt?

 

men jeg er kjempenervøs for at han skal få i vranghalsen...S-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gitt Selma litt brød, og hun liker det kjempegodt:-) Gi små biter, så tygger og smatter de på det til det svelges ned. Hun har ikke fått i halsen!! På helsestasjon idag så sa de at det var helt ok å begynne å gi brød nå! med jernberiket pålegg som prim, brunost fra litago, leverpostei. Selma er og 6,5 mnd! Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gitt gutten skiveskorper å gnage på eet par uker nå. (prøvde Hipp sin barnekjeks, men det ble bare grøtet og klissete) SKorpene suger han litt på, så stapper han alt inn i munnen (uansett størrelse). Smatter og suger og tygger litt, så glir det ned. Noen gnager får han det litt langt bak i halsen, men grier å ordne opp selv. Ikke satt noe fast, ennå.. :) Prøvde med skive m leverpostei for første gang igår. Delte opp i små biter. Gikk helt fint. Likte det. Det var alternativ til grøt, som han virker å være dritlei av. Hs foreslo hirsegrøt, fra helsekost som alternativ. Naturlig jernberiket. Det er ikke uvanlig å bli litt matlei. Skal prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags brød gir dere? Jeg er og engstelig for at han skal få det i halsen. Så mye av brødet inneholder korn og kjerner, men de er kanskje så små at det ikke kan sette seg fast. Jeg har bare forsøkt såvidt med skalken av loff og noen små bollebiter, men det er jo ikke akkurat det som er sunn og anbefalt mat:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver spiser brød til lunch hver dag. Vi startet når han var ca 6,5 mnd gammel med noen ørsmå biter loff. (han har bare to tenner nede) Vi brukte ca 1,5 uke på tilvenning av brød. Bittesmå biter (halv lillefingernegl) deretter økte vi litt og litt. Nå får han ca en tommelfingernegl store biter og spiser det kjempebra. Han viser glede når han settes i stolen for brødmat. Han hater leverpostei, men spiser både Litago prim, skinkeost og makrell i tomat..... Han spiser ca en halv skive.

 

Jeg lager brødet selv i brødbakemaskin. Da kan jeg få grovt brød uten hele korn i. Dersom du ikke har brødbakemaskin går det an å lage ett brød til han, dele det opp og fryse det i skiver,mens du og mannen spiser annet brød - så slipper du å lage brød hver dag :)

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at kneip er det beste og bruke..men er veldig usikker på hvilket brød jeg skal velge selv!Er det noen brød man ikke skal velge pga ingredienser?Hm..vanskelig dette;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor man ikke skal gi grovt brød? Er det lettere å få i halsen enn fint brød? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med brød nå i uken, han sluker det som om han aldri har gjort annet, han har ikke tenner. Men både skive med leverpostei, skorper og mariekjeks går ned på høykant. Må jo følge litt med, for av og til svelger han litt store biter, men han får dem opp selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de skal ha kornbrød pga de hele kornene som ikke blir fordøyd og denne ekstra belastningen trenger ikke de små magene deres å jobbe med. Jeg har gitt han kneipbrød jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte også på å begynne å gi brød til lunsj. Han er 7.5 mnd nå. Men bør jeg begynne med loff da, for å venne ham til konsistensen kanskje? Er livredd for at han skal sette i halsen. Hvor mye brød ga dere i begynnelsen? Et par biter eller mer? Er det nødvendig med pålegg i begynnelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja begynte da hun var 6 mnd ( er 7 nå) elsket brød fra første bit og spiser 2 skiver morgen 1 skive til lunsj og 2 skiver til kvelds:) Hun spiser selv også ( stolt mor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...