Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Jenta mi er snart 9 mnd. I det siste nekter hun å spise middag. ( Er ikke sjanse å få det i henne. Så nå lurte jeg på å gi henne dette i stedet. Håper noen kan si om det høres greit ut. ) Mye? Lite? Passelig? Morning mellom 07 og 08: mm Frokost ca 09: Grøt Før dupp ca 10.30: mm Lunch/middag ca 13-13.30: 1 skive med leverpostei Før dupp ca 15: mm Mellom ca 17: 1 skive med skinkeost Mellom ca 18: mm Kvelds ca 19: Grøt Før legging 20: mm Hva gir dere barna i denne alderen? Håper på noen innspill.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Hallo? Noen? Er så kjedelig å skrive innlegg så er det ingen som gidder å svare. (
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Alle er bare opptatt av å krangle:( Jenta mi er bare tre mnd så jeg aner desverre ikke hvor mye større barn spiser... Håper du får svar snart.
ScaryMama Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Det er mindre enn min spiser, men det høres likevel greit ut syns jeg. Min spiser 7:00- mm 9:00- mm 10:30- grøt eller brødskive 13:00- 1,5 brødskive 17:00- middag 20:00- grøt eller brødskive Han får litt frukt eller yoghurt en gang om dagen også. Men jeg har en ganske stor og veldig aktiv gutt, så han krever en del mat!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Uff, denne kranglingen. Hadde vært kjekkere om denne siden ble brukt til det den skulle. Altså om 0-1 års babyer. Takk for svar, Simsala.;o)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Takk for innspill. ;o) Kunne kanskje prøvd å gitt litt frukt inni mellom eller frukt. Er så kjedelig at hun ikke vil ha middag, men med pause en liten stund håper jeg hun vil ta det igjen. ;o) HI
ScaryMama Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Min spiser middag, men er egentlig grøtnekter. Jeg har fått han til å spise det i perioder ved å ta pauser. Jeg prøver ikke å få han til å spise det på en uke, f.eks. også prøver jeg med en ny type grøt. Da spiser han den nye grøten i ca. en uke, også må jeg ta pause på nytt og prøve en ny type igjen! Hva slags middag har du prøvd?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 hørtes greit ut, så lenge hun drikker mye mm når hun får det! Et tips til å få henne til å spise middag kan vre å begynne med skive med smelta ost til det måltidet hun egentlig skal ha middag! Da blir hun vant med et måltid med varm mat! Etterhvert kan du prøve å smøre på litt spaghettiblanding, eller annen middag! Det funka veldig bra på lillegutt! Han spiser middag nå da, men får gjerne ei skive med gårsdagens middag med ost på toppen til lunch:o)
ScaryMama Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Lykkelig&lykkeliten- Hva slags ost bruker du? Min spiser alt, men smeltet ost har han problemer med. Konsistensen er litt gummi/plastaktig, så han sliter med å tygge og svelge det, derfor tar jeg av osten på middagsrettene som har smeltet ost. Han har 9 tenner og har spist brødmat i 4 måneder nå, så det er ikke det at han ikke klarer å tygge. Har du tips om hvordan de kan lettere spise smeltet ost?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Har foreløpig prøvd middags glass 6 mnd Nestle Kylling, lam, kalv og kalkun og mormors lapskaus. Tok det helt fint de første måndene. Lurer på om jeg skulle prøvd å koke potet og gulrøtter selv. Prøver kanskje i morgen. Visst ikke prøver jeg som deg, KOzy. ;o) HI
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #11 Skrevet 13. august 2007 Skulle prøvd det. For det virker som når hun begynte på skive da ville hun heller ha det. Håper det går seg til. Blir litt ensidig med bare grøt og skive. HI
ScaryMama Skrevet 13. august 2007 #12 Skrevet 13. august 2007 Det kan jo være at han ikke liker potet? Min liker nesten alt utenom potet, og de glassene du har prøvd inneholder jo det. Min spiste det da han var mindre, men nå spytter han det bare ut. Kanskje du kunne prøvd en med pasta eller ris, eller som du sier, lag det selv? Spiser han brød da?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #13 Skrevet 13. august 2007 Kanskje det er poteten som er problemet. Skulle prøvd med ris eller noe sånt. Brød mat er det beste hun vet. Elsker det. Får se på butikken i morgen evt lage noe selv. ;o) Ikke alltid så lett med disse små. De vet hva de vil. Straks legge tid her nå. Takk for svar. Ha en fin kveld! HI
Guttemamma til tusen :) Skrevet 13. august 2007 #14 Skrevet 13. august 2007 nå så jeg innlegget! Jeg bruker vanlig norvegia..men jeg har en ostehøvel som skjerer veeldig tynne skiver! Kanskje du skulle prøvd det! Bøy litt på ostehøvelen så blir "glipa" litt mindre! Du kan også prøve å kryddre med litt oregano på toppen av osten.. da blir den ekstra god:o)
ScaryMama Skrevet 13. august 2007 #15 Skrevet 13. august 2007 Hvis hun elsker brødmat, så kan du prøve å bruke middagsmat som pålegg? Så smører du på tykkere og tykkere etter hvert også blir hun vant med det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå