Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer.... jeg skjønner jo at det er noe til bilstoler, men WHAT??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isofix er et festesystem for barneseter. Systemet er festet til bilens karroseri, og er et standardsystem, slik at hvilken som helst barnestol som i utg.pkt er et isofix-sete passer inn. I/bak bakseteryggen er det montert noe slags mottakere for stag som sitter på barnestolen. Da er det bare å klikke setet på plass og man er sikker på at setet er montert riktig.

Finnes på de fleste biler etter ca 2003-04-modell, og tror det leveres som standard på alle nye biler i dag.

Skrevet

Isofix er en slags festeanordning som består av noen metallfester/kroker under baksetet i bilen, som man klikker setet eller basen fast i. Det skal gjøre det lettere å montere setet riktig og stødig. Det er ikke alle biler som har dette, men på nyere modeller er det ganske vanlig.

Skrevet

Okei, var sånn ca det jeg trodde. Det var det på leiebilen vi hadde i sommer, var sånn isofix-lapp i baksetet, men jeg fant aldri noe mer enn den lappen, hehe.

Er det selvforklarende om setet er et isofix-sete? Er det merket eller må man bare spørre og få vite det når man kjøper?

Skrevet

Det står klart og tydelig om det er Isofix, er gjerne en del av navnet på setet. F.eks. vårt Babysafe fra Britax finnes i to varianter, med og uten Isofix.

Skrevet

Hehe, okei...da kan jeg vel konkludere med at mitt britax-sete ikke er et isofix :P

takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...