AneB Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Jeg bare lurer.... jeg skjønner jo at det er noe til bilstoler, men WHAT??
Gjest Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Isofix er et festesystem for barneseter. Systemet er festet til bilens karroseri, og er et standardsystem, slik at hvilken som helst barnestol som i utg.pkt er et isofix-sete passer inn. I/bak bakseteryggen er det montert noe slags mottakere for stag som sitter på barnestolen. Da er det bare å klikke setet på plass og man er sikker på at setet er montert riktig. Finnes på de fleste biler etter ca 2003-04-modell, og tror det leveres som standard på alle nye biler i dag.
Sylteflesk Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Isofix er en slags festeanordning som består av noen metallfester/kroker under baksetet i bilen, som man klikker setet eller basen fast i. Det skal gjøre det lettere å montere setet riktig og stødig. Det er ikke alle biler som har dette, men på nyere modeller er det ganske vanlig.
AneB Skrevet 13. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2007 Okei, var sånn ca det jeg trodde. Det var det på leiebilen vi hadde i sommer, var sånn isofix-lapp i baksetet, men jeg fant aldri noe mer enn den lappen, hehe. Er det selvforklarende om setet er et isofix-sete? Er det merket eller må man bare spørre og få vite det når man kjøper?
Sylteflesk Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Det står klart og tydelig om det er Isofix, er gjerne en del av navnet på setet. F.eks. vårt Babysafe fra Britax finnes i to varianter, med og uten Isofix.
AneB Skrevet 13. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2007 Hehe, okei...da kan jeg vel konkludere med at mitt britax-sete ikke er et isofix takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå