Ping Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Er det noen som er så snill og kan svare meg?? Jeg ble sykmeldt 100 % de 10 siste ukene av svangerskapet og ble det like før jeg skulle ha ferie. Hadde annen arb.giver i fjor og fikk utbetalt feriepenger fra dem i juni. Vet jeg har krav på å få igjen ferie senere på året pga. sykemelding (max 10 dager kan overføres til neste år), men vil det da bli fire uker uten lønn? eller har jeg krav på lønn/fødselspenger siden det er sykepenger jeg får nå? Skulle vært kurs for sånne ting som dette...................
Tvillinger og storebror! Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Hvis jeg forsto sp.målet ditt riktig, så vil du ikke få noe mer ferielønn i år. Ferielønnen tjener du opp året før de blir utbetalt. Du vil ikke få betalt ferie hvis du tar den ut i år.
Fabelaktiv Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Det du kan gjøre er å ta disse 4 ukene rett etter at de 6 ukene du må ha permisjon (etter fødsel) er ferdig - slik forlenger du permisjonen 4 uker neste år. Er du sykemeldt så har du jo krav på - som du sier - å få ferien senere, men du MÅ jo ikke vente til etter permisjonen med å ta dem håper dette hjalp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå