AnTiLoPeSvIn Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 skjønner ikke noe jeg nå. ser på bilder av freeway er det akkraut som om det er to støtteben greier.. en grå "plate" liksom og en svar jernstang da hvis dere skjønner. men jeg har ikke den gråe "plata" :s gutten min er nå 8 mnd og sitter ganske stødig. i følge bruksanvisningen kan man justere den "jerngreia" da. men alikevel er det akkurat som om han tipper over.. skulle ta han ut av stolen da sov han med hele hodet ned! hva er det jeg gjør galt? hvorfor har ikke jeg den gråe "plata" der? æææ hjelp..
AnTiLoPeSvIn Skrevet 13. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 13. august 2007 forresten! nå fant jeg kviteringen da. det står two way elite? men hva faen.. sorry språket. må stolen står det klistra at denne stolen ikke er forovervendt sete. bare bakovervendt. googla på two way elite, det er ihvertfall ikke den. sete mitt er fra 0-25 og ser annerledes ut.. uff hva har jeg gjort nå daa.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Hmm... Vi har Two Way Elite til eldstemann. Som det utgår av navnet kan det stå begge veier. Han satt bakovervent til han var litt over 2 år og etter det har han sittet forover. Skjønte ikke helt spørsmålet ditt..?
AnTiLoPeSvIn Skrevet 13. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2007 nei det ble litt rotete. he he jeg kjøpte britax for noen dager sia. på kviteringen står det two way elite som er begge veier. men på MITT sete er det en bakerovervendt sete fra 0-25 kg. da kan ikke dette være two way? den ser jo ikke slik ut heller. så jeg skjønner ikke hvilke sete er det jeg har nå da? ser helt lik freeway men hvis man ser på freeway så har den en støtteplate under sete slik at man kan hvilke ryggen. men den plata har ikke jeg på sete mitt. så nå skjønner jeg ikke hvilke jeg har.. jeg har ihvertfall ikke two way, for mitt er bare bakovervendt men sånn isofix
Gjest Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Ok =) Kjøpte du det brukt da, eller i butikken? Hvis du kjøpte det i butikken kunne du kanskje spørre om de kunne hjelpe deg å montere det? På TwoWay Elite er det ikke noen plater. Det er noen stropper som man bruker når det står bakovervent, og man fester setet med bilens seler når det står fremover. Merkelig. Tror jeg hadde kontaktet butikken hvis jeg var deg!
Sylteflesk Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Er ikke Fixway du har da? Det er bakovervendt og til Isofix, men trodde man måtte ha base til det?
AnTiLoPeSvIn Skrevet 13. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2007 vet du hva.. det er den jeg har... men jeg har ingen svær plata til å ha under?
AnTiLoPeSvIn Skrevet 13. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2007 men på bruksanvisnigen er det ingen bilder av den store plata til å ha under.. jeg skjønner ingen ting. må tilbake til babyshop jeg.. møkkamennesker som ikek vet noe
Sylteflesk Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Tror du må ha en egen base til det. Vi vurdere å kjøpe det for vi har Babysafe sete fra Britax nå, på egen base som festes med Isofix. Den basen kan også brukes til Fixway. Vet ikke om man kan bruke det uten basen, trodde egentlig ikke det. Hvis de har solgt deg det setet uten å si at du må ha base til, er de ganske håpløse. Basen koster 1500 kroner eller noe. Høres typisk Babyshop ut ... (Ryen??)
AnTiLoPeSvIn Skrevet 13. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. august 2007 fant ut nå, har visst en secura uten den basen.. så det vil si at jeg har drevet og kjørt rundt med en bilstol om ikke har vært riktig montert.. på bruksanvvisnigen står det ikke noe om den basen under, eller noe bilde...
Sylteflesk Skrevet 13. august 2007 #11 Skrevet 13. august 2007 Fixway er det base til, tror ikke Secura har det altså. Bare Fixway som kan brukes på den basen vi allerede har, derfor jeg vurdere å kjøpe det. Ta med setet til butikken og få hjelp til å montere det.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #12 Skrevet 13. august 2007 Freeway og Secura er ganske like, men Freeway må ikke stå lent mot stolen foran... Sjekk www.britax.no..! Dra til butikken og få hjelp, viktig at setet er montert riktig! Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå