Gå til innhold

Hva om barnet kommer juleaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sååååååååååå beskymret rien kommer juleaften=0

Jeg har barn og vi har ingen slektninger eller venner her i bergen. Vi har nett opp flytett her.

Hvordan ordner vi det praktiske om barnet kommer jule- aften?

Før hadde vi mange å velge i mellom men, nå er det dårlig med det:(

Åh savner østlandet, min fastlege og det å kunne føde i Bærum sykehus. Godt med servis, god tilbud med smertestillende osv. Nå vet ikke jeg hva som venter meg=( Urgh flytting!

Flere med samme tanker og situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har selv det dilemmaet.... men her er det stor sanmnsynlighet iogmed termin er 19 desember, og jeg gikk over med førstemann....

grusomt grusomt grusomt hadde det vært! jeg tenker på sønnen min, pass til han, for det er foreldrene mine som skal ha han, men de har jo full julemiddag der i år med 12 gjester... så huoghei... og det pleier å være en del alkohol i bildet på julaften hos min familie, og jeg vil jo ikke at sønnen min skal sitte der med fulle folk liksom, men fikk nå mamma til å love å holde seg edru i jula i år, og det gikk helt greit sa hun :-)

ikke noe serlig å bli servert juleribba på sykehuset, og ikke være med på sønnen mins feiring og åpning av pakker........ ble nesten litt trist nå jeg

nei herved er det vedtatt at han ikke får lov til å komme på julaften!

Skrevet

Har UL termin 1. juledag selv, men tenker at barnet får komme akkurat når det har lyst. Blir ikke noen spes jul for oss i år uansett. Går alt bra skal vi nok feire og kose oss med den lille, men har alle muligheter åpne.

Du får prøve å se litt positivt på det... Det er bare aug! Situasjonen deres kan forandre seg mye til desember. Skal ingen i familien besøke dere rundt juletider? En mor eller svigermor som kan ta seg litt ekstra ferie eller er pensjonist?

Sykehuset ville jeg ikke bekymret meg over. Avlegg et besøk og skriv en ønskeliste til fødselen:)

Hør om jordmor har noen gode råd. Kan jo være det er et eller annet tilbud?

Masse lykke til!

Skrevet

jeg hadde bllitt kjempe glad om jeg fikk babyen min på julaften,har barn fra før som skal være borte hele julen å nyttår så d blir kjempe trist så en baby hadde vært en gav for meg men,vil så gjerne ha julemiddagen min innabords:) høyde punktet mitt d da...hehe

Skrevet

Hei tingelingeding, takk for svaret;) jeg har ikke snakket med svigemor ennå. Det er jo som du sier, litt tidlig å snakke om juleplaner. Jeg er vel litt ensom og savner min gamle nettverk. Fastelegen imponerte ikke meg heller han var overlegen, og knapp i sitt ord. Det toppet seg med, da sykepleien kom ut fra pauserommet, munnen full av mat og fortalte meg at hun måtte ta prøver mitt i spise pausen P: Hun stakk meg to ganger på samme sted, noe som gjorde veldig vondt og det var ingen sympati nei! Dette er jeg ikke vant med. Så ja, jeg er vel følsom og sårbar på samme tid.

Litt irritabel og siden det er mannen mins del vi har flytett! uff nokk om syting jenter takk for oppmerksomheten! Jeg setter pris på det;)

Skrevet

vi er en slik situasjon at vi har termin 22.des og bor i en by uten slekt og altfor mange venner om dagen, så vi har valgt å reise til Stavanger en til to uker før jul for å feire..da har venner og familie mulighet til å besøke oss på sykehuset samtidig som vi mest sannsynlig får feiret skikkelig jul med familie og ikke bare oss tre i vente på at hun skal komme..:)

Skrevet

haukeland sykehus er ikje noe bra plass og føde på har eg hørt.. folk drar heller til voss for å føde. det er en mye bedre plass sies det.. jeg skal selv føde der. kunne ikje tenkt meg å føde i bergen. aldri i verden. søk deg til voss du.

Skrevet

Hei fylt opp til desember,

ja tenker vel på det å ikke kunne være sammen med familien og. Jul er jo nå den dagen vi meste koser oss med barna og nyer hverandres selskap.

Herlig at din mamma lovte å holde seg edru for sitt barnebarns skyld!

For min del jeg er ferdig med produksjonen og kommer aldri til å føde barn, etter dette. 100% sikkert;)

lykke til

Skrevet

Det er jo litt upraktisk for oss som bor i Bergen, å søke seg til Voss da... Sitte i bilen i 1,5 timer med rier, pluss nesten ikke få besøk fordi det er såpass langt unna. Jeg har bare hørt positivt om Haukeland!!! Både Føden & Storken!

Så kjære HI, det går helt sikkert fint! Bare gå dit på omvisning på forhånd, slik at du vet hva som venter deg.

Og for en julegave å få da, et lite skjønt barn!!! :)

Men jeg skjønner deg godt, jeg er østlending flyttet hit pga mannen min jeg også altså. Men jeg har bodd her i 2 år nå (pluss at jeg har studert her tidligere), og nettverket kommer seg etterhvert. Det er starten som er verst!

Lykke til! Og kom deg på BIM-treff!!! :D

Skrevet

Mener du det? Er den så dårlig?

vet du hva jeg har tenkt å søke Bærum sykehus jeg. Jeg er helt avhengig av epidural. Den må jeg bare ha ellers dør jeg av skrekk.

Fødselen til min sønn har vært mareritt. Jeg fikk lyst gass æskj. det hjalp ingenting. Mitt siste barn fikk jeg full dose med epidural. Dette var herlig.

Jeg tror ikke denne overlegne legen vil hjelpe meg og skrive søknad om ønsket epidural, så han skal jeg kvitte meg med så snart som mulig. Min gamle lege sa at hun kunne skrive til respektive sykehus om at jeg ønsker epidural. Jeg lurer på om man kan ringe til sin tidligere fastlege?

Litt upraktisk mellom Oslo og Bergen, men det er vert å være komfortabel med fødsellen og ha den tenken om at alt går bra!!!!!!

Takk for rådet;)

Skrevet

Han får bare komme når han vil. Har ikke termin før 30.des, å gikk over sist så er en stor sjangse for at jeg går over nå å.

Her er å problemet å få barnevakt til storebror. Familiene våre bor i andre delen av landet, så det skal jo bli spennende å se hva ordningen blir til slutt.

Er epidural så bra? Panikk for sprøyter selv. Men vet de ikke har lystgass der jeg skal føde, det som reddet meg sist....

Håper det ordner seg for deg:o)

Skrevet

Hei kmne takk for positive ord;) Det kan hende savner hjemme landet, østlandet altså he he, ikke vet jeg, jeg er bare gretten og tenker mer og mer på min gamle verden;) Litt barneslig egentlig hi hi. Min man sier Å så fintvær det kommer til å bli imorgen også sier jeg: det er finere i Oslo he he he. Han har oppgitt opp stakker!

Jeg må si det har vært litt av en start å bo her i Bergen. Men dette kan jeg skrive bok om, så jeg tar det ikke opp nå:) Ertig å treffe noen nye i BIM treff. det vil jeg gjerne, når er det neste treff?

Klem ha en fin dag;)

Skrevet

jeg har ikke hatt epidural da det er første ungen, men fikk det i fjor da jeg brakk ankelen og måtte operere..og jeg er livredd sprøyter jeg også, men det er verdt det og er over på noen få sekunder ( er det ikke det de alltid sier..?)..merker ikke engang at du evnt må på do, så vil nå tro det er vel så bra ved fødsel :) Eneste negative jeg har å si om epidural av egen erfaring er at du blir liggende endel timer etterpå før du får følelsen igjen i beina...men det er vel liten pris å betale for å slippe evnt smerter;)

Skrevet

Jo tusen takk Reflex!

Ja epidural er best:) Jeg var veldig heldig med fast legen min som sagt over. Hun skreiv brev til sykehuset om at jeg ønsket epidural. Det tokk Bærum sykehus hensynn til. Da jeg ankom, var jeg 5cm åpen. anestesilege ble innkalt og epi. ble satt inn i rygggraden. Det gjorde ikke noe vondt, bare litt ubehagelig å bøye seg slik at man krommer ryggen.

Jeg kjente ikke ca 70% av rier smertene;)

Jeg kaller min datter for "min diamente gave" dette fordi hun ikke gjorde meg vondt å føde:)

Ønsker deg lykke til !

Skrevet

Hadde så vondt i ryggen sist at jeg ble bare liggende på ryggen, det jeg ikke skulle. Klarte ikke snakke pga store smerter. Vil det hjelpe med epidural kanskje? Hva med revning i forhold til det? Mistet riene på slutten sist så måtte gjøre en stor del av arbeidet selv. Er det riehemmende? Mange spørsmål, men vis det kan hjelpe så burde jeg kanskje vurdere det.....

Skrevet

Må le litt av innstillinga di her, unnskyld for det! 1,5 t strake vegen til Voss er ikkje så forferdeleg!! Her eg bur (distriktsnorge), er fødeavdelinga stengt i feriane, eg har termin 29.des.... Dvs at eg må reise 2,5 t i bil med rier, via ferje, bomstasjon, rasfarlege område osv. Tur/retur med bil kostar det ca 1000 kr, så reknar ikkje med mykje besøk... Fekk ikkje fø heime forrige gang heller, midt under "Loke"-stormen køyrde me til sjukehuset. To dagar før var nesten alle vegar rundt kommunen vår stengt, gubben var isolert av ras i nabobygda osv...Turen til sjukehuset tok nesten 3 t, pga dårleg vær, og me vart sendt avgårde med rier, berre eg og gubben, utan fylgje.... Så hadde ikkje tenkt at strake vegen til Voss, 1,5 t i bil var så forferdeleg.....

Skrevet

Epidural skal være en sikker og trygg bedøvelse. Den kan i noen tilfeller forlenge utdrivingstiden. fordi man mister smerte følelsen. Dette har ikke jeg opplevd. Noen ganger kan den også forårsake blodtrykksfall men dette overvåker de nøye og man får medisiner for å få blodtrykket til å stige.

Skulle riene være borte, kan legen vurdere å gi deg eksotison eller noe lignende heter det tror jeg. Dette stimulerer riene igjen. Men jeg vet ikke hvordan man kombinerer epidural med dette. Spør legen om det.

Min erfaring med epidural er svært positiv:) Det er imidlertid ikke altid man får epidural, da dette settes av en anestesilege og ikke alle sykehus har det tilbudet. Når det gjelder revninger, tror jeg det ikke blir noe verre å ha epidural enn andre smertestillende midler. Det er allikeve til stor betydning, hvor man har til hensikt å av laste når det gjelder smertestilling. Noen ganger er det rygg og mage regionen de meste konsentrerer seg om. Dette må du bare spørre din jm om.

Etter en fæl fødsel, har jeg lærte fordelen med epidural og det må jeg bare ha;)

Lykke til

Skrevet

Jeg har fått beskjed av datteren min på 12 år om at julaften er hennes dag, og at det ikke skal være noe bursdagsfeiring da nei - men nyttårsaften er greit. Så jeg hører etter og bekymrer meg ikke :-) Og føder man så føder man, og da tenker man ikke på det og det blir alltid en løsning på ting :-)

Skrevet

Hei Athine, jeg elsker når de gir beskjed på en så bestemt måte, he he.

Jeg og har en på 12 og hun sier : ikke tal om å ødelegge jule aften med fødseller å sånt. Babyen kommer etter nytt år og dermed basta, he he så søte de er.

Hun har også bestemt barnets navn og det er ikke noe vi skulle ha sagt i imot =0

Åh de er så søte!

Skrevet

Akkurat som mi det, og grunnen til at jeg fikk lov til å føde på nyttårsaften var at det var ikke noe som skjedde allikevel da :-)) Og hun har vel bestemt navnet for hun likte ikke det jeg ville ha, vel så fikk hun viljen sin da hehe

Skrevet

he he min brukte flere kvelder foran pcen for å finne deverse navn, alt fra shakira til sara sofia, det er heller ikke så lett når far og er så engaskjert;) Hver gang det blir en heftig diskusjon må jeg si ja ja vi får vente til barnet kommer he he! Litt feigt, men 12 åringer er jo så bestemte og ordrike. Og det er ikke lett å vinne over dem=0

Jeg synes egentlig hun er søt som er så engaskjert i sin nykommende søsters navn ol.

Det hadde vært verre om hun var sint fordi mamma er gravid igjen, he he

Nei jeg er så glad i henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...