Spira31 Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Hei, idag er jeg 5 dager over termin. Forrige uke hos legen sjekket han bare det vanlige, blodtrykk,sf-mål, hjerteslag til snuppa og urinen min (fikk med resept på antibiotika pga urinveisinfeksjon) og så sa han bare kom igjen neste uke hvis du ikke har født... og det har jeg jo ikke. Tingen var at når jeg skulle bestille ny time, så sa kontordama at de bare kom til å ha en lege på stasjonen denne uken og det er en jeg aldri har gått til (vet ikke hvordan ser ut en gang)... har time hos han kl 11... hva kan han gjøre mer enn det legen min gjorde forrige gang? Syns heller ikke legen min har verdens peiling på svangerskap, så det blir liksom fort gjort og "takk for nå"... lurte på å ta oss en tur opp på fødeloftet på SUS idag for å høre med de, de åpnet etter feriestengt idag tidlig. Har hørt noe om at man må føde innen 10 dager etter termin der... fikk post av ei venninne som hadde fått modningsakupunktur der 3. ganger, men ikke rakk å føde der siden hun fødte over 10.dagen.. noen som vet noe om det? Hun er ikke på nettet nå... Ellers når er det man får ultralyd og ctg-undersøkelse på overtid? Leste noe om det et sted, men husker ikke hvor... Leser jo om alle som har overtidskontroller på sykehus, men jeg har ikke fått noen time til det...eneste han legen min forrige uke nevnte var at om jeg ikke har født innen neste mandag 20 aug, så blir jeg lagt inn og satt i gang? Oi, ble lagt dette, men tar veldig gjerne imot innspill!
augusthåp Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Gå til legetimen din, du. Lurt å sjekke urin, bt og alt det der uansett. Så spør du han om å ringe sykehuset og bestille tid for overtidskontroll. Jordmora gjorde det for meg på den tida du er nå. Fødte selv i Stavanger. Det stemmer at noen leger er jysla raske med kontrollene sine. Hvis du ikke føler deg trygg, så ring føden og snakk med dem. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå