Gå til innhold

Flere som sliter med nattesøvnen eller???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er trøtt når eg legger meg men klarer ikke å sove....ligger vertfall 2 timer før eg sovner og når eg endelig har sovnet ja så våkner eg kvar time....minst....hvorfor er det blitt sånn....Føler eg ligger behagelig og...noen tips?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja sliter litt jeg og. Er kjempetrøtt på dagen så det blir ofte en liten lur på sofaen på ettermiddagen, men på natta kan jeg ligge leeeeenge våken å vri meg. Virker som jeg sover mye lettere enn ellers også og har masse slitsomme drømmer.

Vet jo at jeg må kutte ut ettermiddagsluren for å få orden på søvnen igjen, men det er jammen ikke lett!

Skrevet

Her er det også bare tull m søv, tror d r helt normalt, men ganske slitsomt altså. Blir ikke uvant m baby og amming om natta ihvertfall, da, får trøste oss m det:-)

Skrevet

Føler jeg ikke har sovet på flere døgn snart jeg nå. Godt at det snart er over!!!

Mye hyggeligere at det er en liten baby utenfor magen som holder en våken om natta.

Skrevet

Har det på samme måten, er oppe hver time hele natten og sover max 6 timer totalt, og så må jeg ha en strekk på dagen også. Leste i en bok om fødsler og graviditet at det er fordi forbrenninga til baby er aktiv hele døgnet, mens våres følger vanlig rytme...Vi blir med andre ord stimulert til å våkne av babyens hormoner som utligner våre sove hormoner...Ganske logisk når man tenker på det!

Skrevet

Ja, noe så inni hampen. Legger oss vanligvis ved 22.30 tiden. Jeg kan ligge til 3 og 4 før jeg har fått sovet noe. Og attpå til ikke før 5 halv 6 tida. Godt det er ferie, og snart permisjon, ellers hadde jeg nok blitt veldig deprimert om jeg skulle opp igjen på jobb.

Sover dårlig pga mye egentlig : Få gode liggestillinger,må snu meg ofte,halsbrann,tanker og følelser omkring fødsel, og i natt fannt jeg ut at jeg har enormt med øresus. Uff unner ingen det, hos meg så høres det ut som om det er en gravemaskin som jobber et stykke unna, samtidig som jeg hører liksom vannet som kommer inn i doet, sånn sildring, og en lys tone sammen med alt dette. Det er forferdelig irriterende å ligge å høre på. Skal snakke med legen om dette i morgen, men det er vel ingenting å gjøre med sikkert....

I natt ble det vel en halvtimes søvn, våknet ved 6 tida da mannen min skulle opp på jobb. Så våken til 7, før datteren vår på 6 kom inn på soverommet, og var kvalm. Så da var det bare å stå opp til oppkast... jaja ;-)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg sover bedre dersom jeg venter til jeg er skikkelig trøtt. Gjør noe som er kjedelig på kvelden.

Får jeg ikke sove ligger jeg i sengen og leser noe som er litt småkjedelig. (er det spennende blir jeg jo ikke trøtt) ... forstyrrer jeg gubben med lyset så får han tåle det. han kan få lide litt han også :)

Ligger jeg og bare er urolig og ikke finner noen som helst ro står jeg opp en stund. Ikke noe poeng å ligge i sengen "nå må jeg sove, sovner jeg ikke snart)

Sover ikke så veldig godt, men prøver å ikke ligge å snu meg alt for lenge i slengen ;)

Skrevet

Jeg sover også forferdelig dårlig. Sovner som oftest ikke før i 3 tiden. Og vokner stadig vekk...

Får så fort vondt i hoftene også, av å ligge på siden hele tiden...

Håper han kommer ut snart, så jeg kan sove på magen igjen :o)

Skrevet

Får ikke sove jeg heller.Ligger som et tent lys til fire , fem hver morgen.Og da sover jeg til tolv , ett igjen.På dagen..Selv om jeg prøver å stå opp tidlig , så klarer jeg ikke sove likevel!!Ganske frustrerende!!Har vondt i den ene hofta her, fordi jeg må ligge på sidene..Ellers så har jeg ikke så mye plager, men hadde jo vært hyggelig å få sove til normale tider!!

Skrevet

Jeg sliter veldig med nattesøvnen for tiden! Det har blitt sånn at jeg nesten gruer meg til å gå å legge meg fordi jeg vet at jeg bare kommer til å ligge våken, eller i allefall våkne ørten ganger i løpet av natta! Jeg har vanligvis et uhyre stort sovehjerte og dette har blitt veldig plagsomt for meg... Jeg sover heller ikke på dagen lenger og merkelig nok føler jeg meg ikke trøtt... Kan til og med våkne som et lys klokken 5 og nesten være klar for å stå opp! Kan heller ikke si at det er spesielle plager eller vondter som holder meg våken, utenom å løpe på do... Hva skjer med meg?! Hvor er det blitt av B-mennesket i meg som ikke fungerer uten x antall timer GOD søvn?!

Skrevet

Det er som å lese om seg selv! Gud så godt at det er flere som har det sånn. Jeg kan og ligge til 3-4 før jeg sovner. Så våkner jeg ved 5 tiden og så igjen ved 7 tiden og da er det som regel slutt. Så sånn mellom 3 og 5 timers søvn hver natt. Og oppå det hele blir jeg kjempebekymret for at kroppen ikke skal tåle det.. Gruer meg også til å gå å legge meg. Bedre ble det IKKE etter at jeg fikk vite at jeg MÅ ta KS pga bekkenet. Jeg er kjemperedd!!

Skrevet

Jeg sover ikke godt..enten så våkner jeg av lillebaby som kicker meg innenfra:P Ellers har jeg drømt..Inatt drømte jeg om ei lita jente som lekte seg ute på plena vår..4 ganger våknet jeg og sovnet..alle gangene pga av den lille jenta..:P

Ligger aldri særlig godt heller..vondt i hoftene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...