Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i februar og gått og ventet på innkalling til ultralyd, gleder meg så. Men ingenting. Så jeg ringt helsesenteret, og gjett hva!? Den p#%¤&& legen har ikke sendt noe henvisning! Det er gått snart to måneder siden jeg var der. Hun på kontoret sa det var bra jeg ringte, og hun skulle ordne det, men.... Pokkers vikarleger, som i tillegg er utenlandske, og ikke har peiling!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom meg bort i verdens domeste lege, rett og slett inkombitant. Lytter ikke, må minnespå at jeg måtte ta generelle blodprøve, måtte minnes på at han måtte måle blodtrykket, måtte minnes på å gi meg svar på urinprøven osv.

Og gjett hva? Han er norsk.

Så ja, idioter finnes over alt!

Hvor langt er du på vei?

Det vel normalt å ta ultralyd i 18 uke?

Skrevet

Er bare i uke 14, så det går bra, men dersom man ikke er våken så kan man jo glipp av viktige undersøkelser! Så jeg rekker å få i tide, håper jeg da.

Skrevet

Ja, jeg er enig med deg.

Viktig å følge opp:)

Stå på!

Skrevet

Fekk samme problem som deg - lege "glemte" å ta ut papirene fra helsekortet som skal sendes til sjukehuset og glemte å bestille UL.

Enden på visa, når eg etterlyste dato, var at eg sjølv måtte ringe med A-hus for å ordne UL og søke om fødeplass....

Pga ferieavvikling får eg nå UL når eg er i veke 20/21...

Må legge til at det faktisk ikkje var vikarlege som rota det til her, men fastlegen min. Syns ellers at oppfølginga eg har fått der har vært bånn - eg er førstegongs, så veit jo ikkje akkurat kor mykje ein blir fulgt opp, men forventar i alle fall å få skikkelig svar på spm når eg er hjå legen...

har nå bytta lege og kjem til å gå mest til jordmor om mulig...

Lykke til vidare...

Skrevet

Da var det bra du ringte ja. Jeg også satt og ventet på en ekstraordinær ul. Fikk den ordinære ganske kjapt, men altså ikke den ekstra. Så jeg ringte til sykehuset. De hadde oversett legens ekstra skrift om tidlig ul uke rundt uke 12! Så sa de at "dette ser virkelig vanskelig ut, nå er det fullt langt frem i tid". Så jeg måtte ringe legen min igjen for å be henne sende ny henvisning. Så det som skulle være ul i rundt uke 12 ble ul i uke 16. Sniff!

Det er jo menneskelig å gjøre feil, men man blir alltid så skuffa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...