Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Hei Har 7 uker igjen til termin, men jo nærmere jeg kommer dan magiske datoen, jo mere tenker jeg på at "noe" er galt med den lille i magen. Jeg drømmer om natta at babyen har downs, åpner jeg et ukeblad så er det alltid en artikkel om barn som er født "med litt mere bagasje" - tar jeg meg en tur på et kjøpesenter eller i byen så ser jeg menge foreldre med barn i rullestoler, barn som "ikke er som alle andre" - får sånne dumme tanker på at dette er et forvarsel til hva jeg kan forvente meg...... vet jo at jeg kommer til å bli glad i babyen uansett, men vil jo helst at h*n skal være frisk.... uff, er det flere som har det slik?
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 heisann:) ja jeg har noe av d samme. har oxo 7 uker til termin foresten. drømmer eller tenker hele tiden at jeg kommer til å miste ungen i bakken eller at jeg gjør noe galt. her om dagen drømte jeg at jeg fikk han alt for tidlig, så døde han i armene mine mens jeg ammet han.. aner ikke hva d kommer av men d er jo alt fra gøy å ha sånne tanker.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Hei 4 dager til termin, og jeg er også plaget av slike tanker av og til.Det er jo mange ubesvarte spørsmål, fungerer alt som det skal, med sanser og hjerne ? Har babyen downs, eller en annen funksjonshemming? Jeg og mannen min sliter med kronisk sykdom selv, så tanken på et barn som krever noe ekstra er ganske overveldende. Derfor er jeg jo redd for at det skal ramme akkurat oss..Basert på ultralyder skal alt være bra, men man vet jo aldri helt før en ser babyen i noen måneder.Forsøker å berolige meg selv med at den statistiske sannsynligheten for de fleste alvorlige sykdommer jo er ganske lav. og krysser fingre
eggedosis Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Jeg har også kjeepe tanker, redd for at noe skal være galt. Er redd fordi jeg selv føler jeg ikke makter eller er i stand til å takle noe slikt.. Men det er man vel alltids likevel fordi man blir full av kjærlighet til barnet sitt. Tror ikke dette er noe forvarsel eller advarsel. Det er helt naturlige tanker som melder seg den siste tiden før fødselen. Det er kjeept men, det er større sannsynlighet for at den er frisk vet du. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå