*vilsågjerne* Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 i kveld har jeg vært hos ei venninde. Vi snakka litt om unger å slikt.. Hun har værken samboer eller kjæreste og jeg har vært sammen me typen i snart 4 år, er forlovet og ønsker oss en liten en.. Er jo 19, og vet selv at jeg er ganske ung, men veeeet at det er DETTE jeg vil.. Iallefall snakka hun om at det handlet litt om moral at man ikke skulle bli gravid så tidlig, og at det var tåpelig med unge gravide... Hun mente at vi hadde jo såvidt begynt ungdomstida, og at det ville vært en supertappe å bli gravid i så tidlig alder.. Jeg for meg selv mener at man kjenner på seg om man er klar for å få barn, og selv om det blir myye anvar med en liten en, så vil jo ikke det si at livet er OVER den den grunn!? Føler meg så tom nå, og lurer på hvordan hun kommer til å reagere den dagen jeg vil fortelle at jeg er gravid? (ikke det at jeg er det ENDA, men vi har jo begynt prøvinga) Vil ikke hun da være glad for mine vegne....? (ps.jeg har ikke fortalt henne om at vi prøver å bli gravide) Hva synes dere jenter....?
jente08&jente2010<3 Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Heisann:) jeg er 21 år, og 18+6 uker på vei:) så er ikke så gammel jeg heller! blir 22 det året barnet blir født! så føler meg ganske ung. jeg og sambo har vært sammen en stund,hus,bil,ja, alt som hører til! så for oss var det ganske naturlig! jeg har også utdannelse! syns ikke du skal lytte til venninnen din, men lytte til deg selv, jeg syns selv ikke at man burde være altfor ung da man får barn! men da tenker jeg 17\16 åringer...syns det er rart at de kan planlegge å bli gravide. de årene mellom 15 til 20 er noen fine år som jeg ikke ville vært foruten:) men følg ditt eget hjerte. dette er som sagt bare mine synspunkter:) en ting vil du muligens oppleve, som kan være negativt med å få barn såpass tidelig, og det er at som regel har ikke de fleste andre venninnene dine kommet til dette stadiet, og de vil trekke seg mer unna! sånn opplever iallefall jeg det! men sånn er det nå bare! men venninnna di burde vel ikke dømme deg eller noe hvis du blir gravid, er hun en god venninne,støtter hun deg, selv om dere har forskjellige meninger! er iallefall sånn vennskap er:) håper du ble klokere:) klem
Myrini Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Heisann! Du og din venninne er i to vidt forskjellige situasjoner. Hun kan snakke ut ifra sitt synspunkt - og har nok litt andre verdier enn hva du har. Jeg synes du virker reflektert, jeg. Her er det deg det handler om og ikke henne. Selv er jeg "gammel" kjerring på 33. Gift og 2 barn, 3. kommer i januar. Jeg har ei god venninne som er barnløs. Det samme er min søster. De lever nok sine liv på en helt annen måte enn hva jeg gjør - med helt andre prioriteringer. Men, vi respekterer hverandre like mye uansett Gjør det du synes er rett - du skal ikke leve ditt liv etter hva andre mener. Kan godt hende hun sier noe annet når du forteller om dine planer. (Er så lett å være opptatt av seg selv og sine meninger) Lykke til! Klæm
Gjest Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Syns ikke hun skal komme og fortelle hva som er rett og galt ihvertfall... det er ditt valg, og hvis du virkelig ønsker dette så syns jeg du skal gjøre det. er selv 20 og gravid, dog uplanlagt. men har enda ikke fått noen negative kommentarer (utenom fra fremmede da). hadde kanskje vært anderledes hvis barnet var planlagt og vi fortalte at vi prøvde å bli gravid... lykke til og ikke hør på hun venninnen din=)
*vilsågjerne* Skrevet 12. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2007 Jeg er STOLT av at jeg og min bedre halvdel har planlagt det å bli gravid (selv om vi ikke har lykktes helt enda) men må ærlig innrømme at det såret meg å høre at hun var så fordomsfull.. Skulle neste tro at hun kjente meg såpass til nå at hun ikke er redd for å miste meg som en venninde...? Jeg er jo ikke ut å fester hver helg, heller sjeldent, men ser jo på meg selv som en god venninde fordet! Klart det kommer til å bli litt annerledes når vi får barn, men jeg forsvinner jo ikke av den grunn..
tictac_83 Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Vi modnes så forskjellig og har forskjellige verdier alle sammen. Noen prioriterer karriære, mens andre satser på familielivet. De gode er den typen som kombinerer begge deler Noen skjønner ikke at livet bare forandrer seg med en barn, det stopper ikke!! 6+3 i dag
Athina' Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Ja du er ung men jeg er mer 'bekymret' for de unge som ikke har hverken utdannelsen klar eller økonomi,hus osv klart før de får barn. For det er en enorm utgift å ha barn, og det er vanskelig å komme tilbake til studier o.l hvis man har fått barn, økonomien er en årsak. Og har man ikke utdannelse i dag, så er det utrolig vanskelig å få en godt betalt jobb. Så hvis du har alt i orden og er i et stabilt forhold, så er det jo ikke noe problem å få barn :-) Lykke til :-)
SallyAnn Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Hvis det er noen trøst så er det flere av mine venninner på snart 30 som også sier at de overhodet ikke er klare til å få barn. Tror ingen er riktig klare uansett alder, man blir jo mer moden med det ansvaret man får. Det viktigste er at du og mannen er enige om at dere vil ha barn, ikke bry deg om hva alle andre sier. Kanskje hun rett og slett er sjalu??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå