*vilsågjerne* Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 i kveld har jeg vært hos ei venninde. Vi snakka litt om unger å slikt.. Hun har værken samboer eller kjæreste og jeg har vært sammen me typen i snart 4 år, er forlovet og ønsker oss en liten en.. Er jo 19, og vet selv at jeg er ganske ung, men veeeet at det er DETTE jeg vil.. Iallefall snakka hun om at det handlet litt om moral at man ikke skulle bli gravid så tidlig, og at det var tåpelig med unge gravide... Hun mente at vi hadde jo såvidt begynt ungdomstida, og at det ville vært en supertappe å bli gravid i så tidlig alder.. Jeg for meg selv mener at man kjenner på seg om man er klar for å få barn, og selv om det blir myye anvar med en liten en, så vil jo ikke det si at livet er OVER den den grunn!? Føler meg så tom nå, og lurer på hvordan hun kommer til å reagere den dagen jeg vil fortelle at jeg er gravid? (ikke det at jeg er det ENDA, men vi har jo begynt prøvinga) Vil ikke hun da være glad for mine vegne....? (ps.jeg har ikke fortalt henne om at vi prøver å bli gravide) Hva synes dere jenter....?
doffine Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 det er jo forskjell fra menneske til menneske på hva en føler og vet selv med kropp og sjel. Noen er aldri klare for å få barn i det hele tatt og andre vet at de er klare bare. Mye har med holdning å gjøre... og selv om du er ung, så har du en innstilling og holdning som viser at du er klar for rollen som venter deg. Alder tilsier ikke bestandig holdninger til mennesker...
*vilsågjerne* Skrevet 12. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2007 Tuuuusen takk... Var bare så utrolig godt å få svar nå... Vet jo at dette er et veldig høyt ønske hos meg og min forlovede, men må ærlig si at det såret meg å høre noe så "fordomsfullt" komme fra en god venninde... Nesten så jeg ville fortelle henne ALT, og høre hva hun ville si til det... Vil jo selvfølgelig at mine venner skal være glad for min/vår vegne den dagen kommer at vi skal fortelle at vi skal bli foreldre, ikke at de skal bli skuffet og føle at venninden deres er borte.. Jeg vil jo alltid være der for dem, og være den venninden jeg er nå! (de er jo vant til at jeg ikke er med å fester så ofte, men de vet jo at jeg er her for dem hvis de ønsker å ha noen å prate med, eller bare å være sammen med)
PeggyPreg Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Hei Jeg tror også at dette kommer an på hver enkelt.... vi er alle forskjellige. Jeg har ventet lenge for å få med meg studier, reiser osv..... er glad for dette, men her fins det ingen fasitsvar!!!!! Følg hjertet ditt!!!! Ønsker deg riktig lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå