Gjest Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 jeg er for, uten tvil... kan jeg spørre hvorfor du er imot???
Monajenten Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 All over veldig glad for barnevernet, for de trengs! Men de kan gjøre feil de også..
Gjest Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Høres ut som om du har møtt feil folk innafor bv.... *klemme* Jeg har veldig positiv erfaring.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 det går da ikke ann og vær mot barnevernet? det er greit man er uenig i noen av løsningene dems, men det er da klart at vi må ha et barnevern her i landet.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Hehe, dustete spørsmål. Blir det samme som å være for eller i mot penger, for eller i mot luft, eller for eller i mot klær.
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 Det er veldig viktig at vi har et barnevern. Jeg er for det. I visse saker kan de ha handlet feil, men det blir det samme som å si "ER du for eller i mot politi" - for de kan også handle feil. Skulle tatt seg ut om vi ikke hdde hatt et barnevern, meget skadelig spør du meg.
~sjiraff~ Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 Er man imot den viktige jobben barnevernet gjør har man et alvorlig problem.
Dolpins:) Skrevet 12. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2007 Det kan du få et svar på.... Jeg ble fratatt min sønn da han var 10 mnd gammel....Og det dem tok meg på var fortid....Redd for at jeg skulle gå tilbake der jeg en gang var....Vil ikke legge for mye i ting her...Fortiden min sluttet da jeg var 18... Min sønn er idag snart 4 år... Og fra den dagen min sønn ble tatt i fra meg har jeg slitt mer og mer.... Har i dag 2 jenter på 2 og snart 4 mnd...Er stemplet som dårlig mor jeg,og da spør jeg.....Hvorfor ta den ene og ikke det 2 andre....Kan ikke være så dårlig når man får beholde de 2 andre barna..
Gjest Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 er for barnevern. men det barnevernet vi har her i vår kommune er jeg imot. de tar ingenting på alvor. der det virkelig trengs hjelp bryr de seg ikke,men den minste filleting jør de til en stor sak. men uten om det,så er det helt klart at man har et stort behov for barnevern,
Gjest Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 hva begrunner de med at du får beholde de andre to? Og hvorfor kjemper ikke faren for å få de to andre? Klem ti deg uansett, må være veldig vondt å være deg
Dolpins:) Skrevet 12. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 12. august 2007 Min sønn har en far og de 2 andre har en... Barnevernet var inne i bildet da jeg ventet og hadde fått nr 2,men dem avsluttet saken...Men fikk aldri svar på hvorfor.... Og grunnen til at dem hadde tatt kontakt var pga min sønn,dem hadde fått beskjed fra en eller annen om den saken,men hvem fikk jeg aldri vite.....
melkekua™ Skrevet 13. august 2007 #14 Skrevet 13. august 2007 Selvfølgelig for! Selv om de har saker som burde vært håndtert annerledes, men slik er det vel i alle institusjoner.
kroi Skrevet 13. august 2007 #15 Skrevet 13. august 2007 Jævelsk forrrrrrrrrr!!!!!! Barnevernet er der nettopp for å verne barna. Verdien av det er ubestridt. De små har jo ingen mulighet for å hjelpe seg sjøl, de er født inn i sin skjebne, og helt og holdent avhengig av at folkene rundt er i stand til å ta seg av dem på alle måter. Ja til et godt barnevern!
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 13. august 2007 #16 Skrevet 13. august 2007 Må da være tidenes mest idiotiske innlegg! Er såklart for barnevernet - de gjør en fantastisk jobb, og mange, mange barn får en bedre hverdag takket være de. Mange familier også for den saks skyld.
Jerrys jente Skrevet 13. august 2007 #18 Skrevet 13. august 2007 Er man imot den viktige jobben barnevernet gjør er man enten en som har blitt fratatt ungene og mener selv det er feil eller en som har hørt "rykter". Hvis du har blitt fratatt 1 barn og har fått 2 til i senere tid men ikke får tilbake det første er jo det et tydelig tegn på at noe er galt (da mener jeg ikke med barnevernet). Hvis barnevernet hadde sett at alt går bra med de 2 nye barna og du er en ansvarsfull mor som fint hadde klart alle 3 barna...tror du virkelig ikke de ville gjort alt de kunne for å få barnet tilbake til deg? Det at du skriver et så barnslig inlegg er jo også en ting jeg reagerer på. Det går jo ikke å være imot barnevernet, de er veldig viktige i samfunnet og gjør som oftest en kjempegod jobb. Du må selvølgelig få lov å synes at det er urettferdig at de tar fra deg barnet, men tenkt på alle barna de har hjulpet fra omsorgsvikt eller mishandling.
Stratos med 3 barn Skrevet 13. august 2007 #21 Skrevet 13. august 2007 Jeg er for! Noen må da jobbe for barna også! Hvem mener du skal gjøre det? Om du kaller de noe annet vil de like fullt jobbe for barnas beste håper jeg. Alle kan gjøre feil, også barnevernet, men i det store og hele mener jeg vi skal være glade det finnes et barnevern i dette landet! De som er i mot må jo kun være folk som har dårlig erfaring med de og jeg for min del tror ikke man får noe med barnevernet å gjøre i utgengspungtet uten at det er en god grunn for det!
Gjest ->>- Skrevet 13. august 2007 #22 Skrevet 13. august 2007 "For eller i mot"... d'oh. Selvsagt behøver vi barnevernet. Og jeg gleder meg til den dagen fanatiske barnevernsmotstandere som barnas rett-folka o.l innser at de graver sin egen grav med dårlig formulerte molbokampanjer på internett.
så var vi 4 Skrevet 13. august 2007 #23 Skrevet 13. august 2007 Jeg er for barnevernet, men mot noen av avgjørelsene de gjør.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 13. august 2007 #24 Skrevet 13. august 2007 Jeg er helt klart for barnevernet, de trengs og det er flott at vi har en egen instans som ivaretar barnas interesser også, MEN også barnevernet kan gjøre feil, som alle andre. Men da må de også kunne gå tilbake på det hvis/når de oppdager det, og ikke late som om alt er bra, når det ikke er det. Hvis det var noe i din fortid, som ikke "eksisterer" lenger, og som pr i dag ikke forhindrer at du får ha omsorgen for dine to andre barn, så synest jeg i grunn at det er merkelig at du ikke får tilbake omsorgsretten for din førstefødte, eller i det minste delt foreldrerett hvis det er faren til barnet som har det nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå