Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Nicolai veier nå ca 9 kg, og er ganske så tynn. bruker lidl sine bleier, str. 5 (største de har) og han tisser ofte igjennom om natten. han får med seg vann i sengen om natten, og den blir etterfylt før vi legger oss. så på en natt kan han lett drikke 6 dl. han drikker også en god del i løpet av en dag. vi har måttet bruke 13-22 kg (eller noe sånt, x-large ihvertfall) fra libero, og han tisser fremdeles igjennom!!! hva gjør jeg da? noen som har erfaring med bleier som kan strammes ganske godt, men som fremdeles holder på store mengder væske? vil jo ikke at han skal tisse igjennom, men samtidig er han veldig tørst, og elsker vann! ikke får han sove uten flasken sin heller. han våkner om natten og hyler hvis det er tomt han er 11 mnd forresten
Sina-mor...;-) Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Foreslår en gradvis avvenning av vannflaska...... Den trenger han ikke på natta når han er så stor. Da kommer nok bleia til å holde også. Kan nok ta noen netter med hyling før han skjønner at han ikke får flaska, men det går over! De har godt av å lære seg å sove uten flaske på natta, selv om du bare gir han vann. 6dl med vann er ganske mye syns jeg iallefall, så det er ikke rart han tisser seg ut. Enten må du bytte bleie på natta, ellers bør du avvenne han med flaska. For blir bleiene for store, så lekker det iallefall......
Beama Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Vil og anbefale å avvenne han med vann.. Men det kan ikke være att bleiene er for store da? for da lekker de iallefall...
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 13. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2007 vi har gradvis måtte finne større bleier, og de vi bruker nå, er de som lekker minst. i går var vi på tur, og da tisset han plutselig gjennom bleien, selv om den ikke var noe særlig våt. kan være at jeg ikke hadde strammet den godt nok, så den hadde seget ned på magen så det gikk gjennom med lårene. så bleiene er jo egentlig alt for store... jeg fant ut i går at hvis han får masse masse vann på dagtid (6-8 dl i tillegg til vannet i grøten - 6 dl tilsammen - ) så drikker han nesten ingenting i løpet av natten så i dag hadde bleien holdt helt til kl 9!!! tusen takk for svar damer, vi får vel kanskje avvenne han etterhvert ja
Beama Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Kanskje en truse utenpå bleiene kan hjelpe å holde på på plass? ikke lett når bleiene ikke klarer å holde tett;)
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 13. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2007 skal prøve i morgen!!! tusen takk
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Synes ikke det er noen stor uvane å drikke vann om natta jeg da, kjenner mange voksne som også gjør det.... I perioder har vi også hatt problemer med at Jr. tisser igjennom på natta i enkelte perioder. Vi bruker å ta et kjapt bleieskift på ham før vi legger oss. Da er det større sjanse for at bleien holder resten av natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå