phantomet Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Idag hadde vi en ekkel episode her i phantomhulen... Phantom-mannen oppdaget at Måka satt og gumlet på noe på gulvet. Han synes det var mistenkelig og gikk derfor for å ta ut det Måka hadde puttet i munnen. "FY FA::::::!!" hørte jeg fra kjøkkenet, så jeg gikk kjappt ut dit for å sjekke hva som foregikk. Det viser seg at det Måka hadde i munnen var en diger Flått, antakelig falt av en av bikkjene, som han med gommene sine hadde klemt mer eller mindre flat... Dermed ble det ringerunde. Først til legevakten, som var usikker på om det var farlig med tanke på smitte av Borelia. Så ble en venn av familien, som er lege, ringt til. Han anbefalte oss å ringe Giftkartoteket på Ullevål. Der visste de ikke hva farlig det var. Men damen mente at siden babyen får tenner, er det en ørliten mulighet for at innholdet i flåtten kan komme i kontakt med blodbanen...magesyren tar styringen over det som faktisk blir svelget... (vanvittig ekkelt å tenke på...) og så fikk vi rådet om å kontakte fastlegen imorgen å insistere på å få antibiotika. Måka har aldri fått noen form for medisiner, så det burde ikke gjøre skade å være på den sikre siden... Så imorgen skal phantomet ringe legen som første ting når vi står opp...så får vi høre hva som skjer... Æsj, æsj, æsj
Motti Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Hei, dette hørtes skikkelig ekkelt ut, skjønner at dere frika ut, ja! Håper alt går bra, er visst bare en veldig liten prosent av flåttene som bærer boreliasmitte.
Tiggywinkle Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Fy spøren så ekkelt. Håper du kommer raskt til lege og får noe for det. Greit å være på den sikre siden når man er usikker på smitte eller ikke.. Lykke til.
♥Snulder Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Å fysjom!! Da hadde jeg løpt til legen og insistert på antibiotika ja!! Best å være på den sikre siden!!!! Vi fikk helt spader forrige dagen da vi oppdaget en flått på katta. Kalte inn faren min med hansker for å tviholde katta!! Vi fikk heldigvis vekk elendigheten!! I dag ringer jeg dyrlegen og får resept på middelet som man kan sette inn dyret med og som gjør at flåtten ikke vil "bo" på katten!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSJ!!! Utrolig hva de små klarer å smake på... Men, uansett om det er få som er infisert, er det ingen grunn til å ta noen sjanser som Snulder også skriver. Gi ham en kur. Han får færre bivirkninger av det enn om flåtten var infisert....Sørg bare for å gi store doser med melkesyrebakterier i en god stund under og etter kuren, så ikke tarmfloraen hans blir ødelagt!
Gjest Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Å halloo, for en ekkel opplevelse. Ørk, blir rett kvalm her... Antibiotika, helt enig. Melkesyrebakterier er veldig viktig som attpåklatten skriver!! Lykke til. Å fydda!
phantomet Skrevet 13. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2007 Idag har den alteteende Måka vært hos legen. Som var enig med mammaen og pappaen ang. å sette tassen på antibiotikakur. Phu.. Han hadde lurt litt på henvendelsen da han leste hva det gjaldt etter notater fra vedkommende som svarte på telefonen. Men skjønte kjapt at dette ikke var en vanlig flåttepisode. Men så er jo ikke Måka en vanlig gutt heller...*ler* Nå har han begynt på en 10 dagers kur, og som den gourmeten han er så synes han miksturen smaker fortreffelig! *ler*
Karomamma Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Usj og æsj, så bra at dere oppdaget det!! Måka fornekter seg ikke, lille blidfisen! Nam nam, medisin!!
Gjest Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 å fytti....jækh... nå skal endelig katta bli finkjemma når den kommer inn ja.. håper det ordner seg,og at det ikke er noe fare med det lille "måltidet" han tok....like greit å gi litt medisiner ja...huff
Plutseliten :) Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Æsj..fy av meg... Godt han har fått medisiner...lurt å ikke ta noen sjanser. Og ikke er noe bedre enn unger som gaper og synes medisin er godt
Maud Skrevet 14. august 2007 #11 Skrevet 14. august 2007 Æsj, så ekkelt og så bra at dere fikk antibiotika. Bra at han liker alt, da slipper dere å sloss om å få i ham miksturen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå