Gå til innhold

Far jobber veeeeldig mye...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg "forlange" at far skal se seg om etter en annen jobb? Han er lastebilsjåfør og jobber bare natt, drar hjemmefra cirka halv seks på kveldstid og er hjemme rundt sju på morgenkvisten. Sover til cirka ett og drar på jobb igjen halv seks... Han har jo aldri tid til noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde vært veldig glad om jeg hadde fått sett samboeren min hver dag :P Han er i forsvaret og er hjemme 2 uker i mnd hvis jeg er heldig. Jeg vet hvor kjipt det er å være alene hjemme og han har fått hørt det nok ganger, men jeg vet at den jobben betyr mye for ham så jeg kunne aldri funnet på å be ham slutte... Å forlange at han slutter kan jo resultere i en stor krangel.. snakk om det heller

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg forstår deg godt, det er ikke enkelt å ha en yrkesjåfør som jobber om natten, men svært forskjellige fra mannen min som jobber fra kl.01 om natten til han kommer hjem kl.10-12 om dagen etter han jobber som lastebilsjåfør for et bakeri i et fylke. Han har ikke tid til å være på treningen sin, eller passer på barnet vårt av og til når jeg skal på et møte osv. Han sover fra kl.12 til 18 og sover igjen fra 21 til 00.15.

Han får fri en uke hver 2. eller 3. uke men arbeidsgiveren maser på ham om det finnes ikke en ersatter for ham når man er sykmeldt, blir han så sur og sint, føler helt utnyttet og trenger hvile eller frihet. Det kan ikke hjelpe ham for å slutte som lastesjåfør med en solid og god lønn!

Jeg vil ikke at han skal slutte med jobben fordi han hadde jo vært arbeidsledig i over 3 år og økonomien var helt elendig slik vi sparte og sparte til hus, masse regninger og annet som vi ikke hadde råd til nye ting. Så har han fått endelig fast jobb og vi har plutselig god råd til å trenge ting som vi har lyst til!

Jeg skjønner at du har hatt tøft, samme det med meg, men det går over at jeg ble vant til hans jobben etter 3-4 måneder da han jobbet som en prøvetid. Så har han fast jobb til slutt. Sommeren ble ikke samme som før, han bare jobbet og jobbet hele tiden, fikk øke lønnen som var ulovlig for lastesjåførens helse.

Jeg opplevde at han behandlet oss slik på grunn av lite søvn, humørsvinginger og mye rart fra begynnelsen så ble det bedre etterpå. Han unnskyldet mye for at han var så skamfull over at han klaget om jobben sin utenfor ekteskapet vårt og barnet vårt, ufødte barnet som skal komme om 6-7 uker. Han kom rett fra jobben 2 ganger da jeg lå på sykehuset etter jeg fikk hjertestans og omgangssyke, han bare kom for å trøste meg etter han var ferdig med jobben om natten. Han ville ikke sove noe før vi skulle komme hjem igjen med lastebilen sin rett fra sykehuset 2 ganger.

Vi er også litt bekymret for at han skal ha perm fra jobben sin. Hvem vil vikarere ham? Vet ikke når fødselen skal skje om 6-7 uker til.

Det er hardt å være lastesjåfør om natten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...