Gå til innhold

Nå må jeg lage en ny tråd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk så mange negative tilbakemeldinger på innlegget mitt om at jeg synes det er rart med mennesker som ikke har bøker, at nå må jeg bare begynne en ny tråd. Hvis jeg ikke rekner med barna mine og mannen min, så er bøker det viktigste i livet mitt. Jeg kan ikke se for meg hvordan livet mitt ville vært uten bøker! Alle stedene jeg "besøker" i bøkene, alle menneskeskjebnene jeg blir presentert for, alle problemstillingene jeg blir stilt overfor... Dere som sier at dere ikke leser, hva vil dere si er det viktigste for dere (utenfom familie og venner?) Nå ble jeg nemlig veldig nysgjerrig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppfattet du mine svar som negative ? bare litt nysgjerrig..

Jeg liker å lese selv, men har ikke problemer å skjønne at ikke alle har samme interesser :)

Skrevet

Leser avisa og ukeblader og noen ande.

Holder lenge for meg det.

Skrevet

Jeg har aldri lest mye, har aldri hatt roen til det. Istedet har jeg spilt håndball i nærmere 20 år (litt av og på siste årene da), og har brukt det meste av fritiden min på det!

Så vi har nok forskjellige interesser alle mann, og ulike skjebner vi relaterer til livets epoker:o)

Skrevet

Men for meg er ikke det å lese en interesse, det er en del av det å leve...

Skrevet

Bikkja! ;)

Skrevet

Samme som ☆Phunk*22.12.04*28.12.06 her....

Og jeg har problemer med å forstå, folk som må lese....

Hehe...

Skrevet

Oppfatta ikke dines svar som negative!

Skrevet

Viktigst for meg UTENOM bøker? Tegneserier vel! Hihihihi...

Man kan ha et vell av andre interesser enn bøker, vi nevner i fleng;

fluefiske

travsport

arkeologi

film

rollespill

data

dyrking av hageplanter

kjæledyr

fotball

ishockey

marinbiologi

skrive selv

ballett

yoga

svømming

håndball

taksidermi

samle på ting og tang

Skrevet

Jeg er enig med deg HI! Bøker er og blir det viktigste for meg, utenom familien. Ja og jobb da. Men det er ikke dermed sagt at jeg leser konstant, kan faktisk gå uker mellom hver bok, men bare tanken på å ikke ha muligheten til å lese bøker gjør meg kvalm.

Og yes, jeg blir paff når jeg kommer inn til folk som ikke har en eneste bok i huset sitt. Og tenker nok noe i retning av "næmmen stakars, hva i allverden har de for et tankeliv da?" :-o

Skrevet

jeg forstår akkurat det du sier... bøker er livet! Hmmm... jeg har et romantisk forhold til bøkene mine...heheh... litt mye kanskje... jeg kan gå i mange dager uten tv, radio, internet til og med, sjokolade... med ikke uten bøker... og har vanskelig å forstå de som ikke leser...

Skrevet

Endelig en som tenker som meg! Jeg leser heller ikke konstant, men bøkene er alltid meg meg. Jeg tenker på bøker jeg har lest i årevis etterpå.

Skrevet

Men er du virkelig så trangsynt at du ikke kan forstå at folk kan ha et rikt liv hvis de ikke har akkurat de samme interessene som det du har?

Jeg leser så og si aldri bøker, ikke fordi jeg ikke synes det er morro å lese bøker, men rett og slett fordi jeg har sååå mye annet som jeg faktisk synes er mer morsomt. Dagene går med til å leke med jenta mi, scrapper masse, lager kort, vasker huset, gjør lekser, baker lit, lager middag, er ute med tuppa, ute med hunden, vasker klær, stryker klær, nå om dagen syr jeg masse også. Når kvelden kommer ser jeg litt på tv, dibber litt og så legger jeg meg :) Jeg savner ikke mer tid til å lese, jeg er veldig fornøyd med de hobbyene jeg har akkurat nå. Hadde selvfølgelig hatt tid til å lese hvis jeg droppet å dibbe, se på tv eller noen av de andre hobbyene mine, men bøker betyr rett og slett ikke så mye for meg. Siste boken jeg leste var frelseren og jeg syntes den var drit bra, koste meg virkelig når jeg leste den. Neste på listen er doppler, men kan godt gå noen mnd før jeg gidder å sette meg ned med den.

Mente foresten ikke å provosere deg altså,, men det er virkelig mange "bokormer" som er litt nedlatende og ovenpå ovenfor oss som ikke elsker bøker på samme måte, ville derfor bare sette det litt på spissen. Den trangsynt komentaren var til alle de,, ikke nødvendigvis deg. (har ikke lest den andre tråden)

Skrevet

Bøker?? Kødder du??

Kunne jeg brukt å brenne i peisen med.... Hopper og dr**er i bøker jeg. Og for MEG er familie og venner viktigst (som du sier), etter det kommer en LANG liste før bøker nevnes. Hvis de i det hele tatt har plass på listen min....

*jobb (planlegging, evaluering, faglig kompetanse)

*håndarbeid

*turer og naturen

*hverdagslige aktiviteter

*dokumentarer o.l. på tv (blir presentert for mange menneske skjebner, problemstillinger o.l. der også....)

dessuten leser jeg ukeblad og aviser fra tid til annen. jeg KLØR innvendig i hele kroppen om jeg skal sitte I RO å lese en hel kveld.... Nei, takke meg til!! Da vasker jeg heller klær for å si det sånn.... =)

.... vi er jo forskjellige (og heldigvis for det) =)

Skrevet

Jeg kunne aldri valgt bort det å lese, som jeg skrev ovenfor, jeg tenker ikke på det å lese som en hobby, men som en del av det å leve (for meg, vel å merke!!). Jeg husker veldig godt da jeg akkurat hadde lært å lese, og jeg fant ut at biblioteket fantes. Jeg bodde omtrent der! Det var en helt fantastisk følelse, husker at jeg tenkte at jeg hadde tilgang til hele verden!

Skrevet

Men det er (etter min mening!) forskjell på å lese en god bok en skjelden gang, som du, ha evnen til å nyte bokstavenes vandring gjennom historien og eie/låne/lese/ha noen få men dog like meget ekte bøker, enn å erklære høyt å tydelig at "nei bøker gidder jeg ikke kaste bort tid på". Det er slike folk jeg får spader av.

Jeg har venner/bekjente som ikke har mange bøker, men de avviser ikke tanken på å sette seg ned med en god bok når anledningen byr seg, selv om de ikke har samme avhengighetsforholdet til bøker som meg. Mens andre jeg kjenner stønner bare ved tanken på å måtte lese et eventyr for ungen, eller åpne noe mer heavy enn se og hør.

Skrevet

Å lese bøker er en viktig del av det å leve for meg også, men det kan så absolutt kombineres med mange andre interesser.

Skrevet

Åh Gud ja, tenk å si at man ikke gidder å kaste bort tid på bøker. Jeg får helt fnatt!! Det finnes ikke noe bedre en å åpne en ny bok og kjenne lukten av helt nytt papir med trykk på. Jeg tror jeg er en bok-fetishist. hehe...

Skrevet

Jeg mente jo ikke at det ikke kan kombineres! Men siden jeg var 8 år har jeg ALLTID lest, mens alle andre interesser har kommet og gått.

Skrevet

Hehe, jeg synes du er litt ekstrem jeg da:-)

Jeg bodde også på biblioteket da jeg oppdaget at det fantes som lita jente, og har alltid sett på meg selv som avhengig av å lese. Men det betyr likevel ikke at jeg relaterer epoker i livet mitt til bøker... Kan tenke på noen av de i lang tid etterpå, og mange av de gir meg en slags "stemning" som jeg kjenner igjen senere, men bøkene er likevel ikke bevisst blitt en stor del av livet mitt.

Det viktigste i livet mitt utenom familie og venner er å reise, jobben, bilder, å skrive dagbok.... Alt dette prioriterer jeg før jeg leser en bok. Men nå er jeg imidlertid heldig og har tid til å lese når jeg reiser med jobben (på flyplasser, fly og hotellrom), så jeg får faktisk frigjort en del "gratistid" til å lese, der jeg ikke kan gjøre stort annet..

Vi er forskjellige, vi mennesker:-)

Skrevet

De som ikke leser går i alle fall glipp av noe;-) Å ikke ha tid til å lese er bare tull, man tar seg tid til det man vil, og lesing kan fint kombineres med andre interesser. Men man trenger selvfølgelig ikke å eie mange bøker for å lese bøker, finnes jo bibliotek. Jeg har ikke en eneste bok i stua, men leser mye fordi om.

Skrevet

Et liv uten bøker er et fattig liv.

Fantasi, kunsten å kunne uttrykke seg verbalt, å gi barna et godt eksempel på hvordan man danner seg...

se på film som er basert på en bok. fikk frysninger av Da Vinci Koden. alt det som mangler, det var så mye bedre i hodet mitt.

Skrevet

Jeg leser så tregt jeg...

Har alltid gjort det, i skolen og ettertid..

Da sier dere vel at jeg må trene meg opp, og lese mere, men nei, jeg har ikke tid lengre. Etter jeg fikk barn, har jeg tid til en og annen tv-serie og litt nettet, men en hel bok, ville tatt med mange måneder!! Blir kjen med mange interessante sjeler på tv og nettet også.. hehe..

Men nå skal jeg ta utdannelse, så det blir mye lesing de neste årene her ;)

Skrevet

Jeg elsker å lese. Men det går litt i rykk og napp. Noen perioder leser jeg mye, andre ganger omtrent ingenting. Lesing er en av mine mange lidenskaper, men har ikke problem med å forstå at andre ned prioriterer der, og heller har lyst å bruke fritida si på andre ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...