Gå til innhold

Dere som ikke leser böker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naar jeg leser "ser" jeg det som skjer, som i en film. Mangler dere den filmen?

Det har jeg alltid lurt paa!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser alltid en film når jeg leser. Det som avgjør for meg om en bok er bra eller ikke er hvor klar og god film jeg får inni hodet mitt.

En god forfatter skriver fram de flotteste fantasier og bilder hos meg, og disse bildene glemmer jeg aldri =)

Skrevet

Samme her... derfor filmatiseringer av bøker jeg har lest, altid blir en nedtur...

Skrevet

Joda, ser for meg bildene i mitt hode! Problemet er bare at en bok tar litt lengre tid enn en film som bruker 1-3 timer. Hater pauser!!! Er for utolmodig med bøker, og vil vite hva som skjer fortere enn jeg leser! Riktignok har jeg lest noen bøker, men da må det liksom skje noe HELE tiden. Er fryktelig irriterende å lese en bok som beskriver og beskriver og beskriver hvordan gardinene på kjøkkene så ut! Skjer det for mye, får jeg ikke lagt vekk boken og får et enormt tidspress!

Derfor er det mer avslappende å se en film! Blir så stressa jeg når jeg leser en bok at kosen blir borte :o)

Skrevet

nå leser jeg bøker da, men jeg leser bare lettleste, eller jeg holde på med min første faktabok nå, den om delt omsorg for barn. og jeg bruker 40 år for jeg får ikke noen bilder inni hodet.

jeg får det på de lettleste bøkene, men blir det mere avangsert får jeg det ikke, rett og slett fordi jeg bruker så mye energi på og forstå det som står. å da blir det ikke fulgt så gøy og lese

Skrevet

Har funnet ut at hvis jeg både skal lese boka, og se filmen, så må filmen komme først... Sitter alltid og venter på ting jeg husker fra boka, men som er utelatt i filmen:( I tllegg så har jeg alltid en ide om hvordan mennesker og omgivelser ser ut, og så stemmer det liksom ikke når jeg ser filmen..

Skrevet

Jeg er forsåvidt enig i at det blir nestur å se filmen etter at man har lest boka, men det er søren ikke noe spennende å se filmen først heller, da lager jo noen andre hele uttrykket for boka for meg og jeg ser bare for meg personer fra filmen:(

Jeg er faktisk ikke så veldig glad i å se film jeg da, kan selvsagt kose meg med film en gang i blandt også, men foretrekker en god bok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...