Gå til innhold

ferie til kypros med 2 små

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi reiser tl kypros med datter på 2,5 og ei på 7 mnd.

trenger lure RÅD/TIPS av reisevante ang:

selve flyreisa..og

hvordan pakke minst mulig...?.

hva er et absolutt MUST å ha med som gjør ting enklere.?..

jeg ammer mye, men tenker at jeg bør ha med mme til grøt og slikt, lurest å ha m pulver kanskje el ferdige pakker.?..vil også ha med bleier.. og middagsmat på glass...eller er det teit av meg, de selger jo sikkert goe glass der nede også eller? hvordan gjør dere andre det med bebimat når dere er ute å reiser? blir jo vanvittig mye å pakke..skal være i 14 dager..

TUSEN TAKK!! :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp kommet hjem fra 2 uker på Blue Village Fig Tree Bay, Kypros og her er mine erfaringer. Selve flyreisen gikk veldig fint, hadde booket sete på første rad slik at jeg fikk seng til lillegutt på 8 mnd. Dette var veldig fint siden jeg reiste alene med ham. Vi fløy med MyTravel og fikk en pose med 1 banan,1 stort glass med fruktpure, 1 pk rosiner og 1 kopp vann, som stod i sete da vi kom ombord. På hjem veien fikk vi 1 banan og 2 små glass fruktpure.

Det var veldig varmt der nede så på dagen brukte han kun body uten armer eller bare bleie. Veldig greit med stay-up bleier slik at han ikke klarte ta opp bleien selv :o) På kvelden satt vi ute å spiste og så på show og da blåste det litt, så vi brukte faktisk langermet body og bukse. Vi kjøpte en liten pakke med vaskepulver (kostet ca 1 pund) og vasket noen bodyer. Så det er ingen vits i å ta med altfor mye klær.

Jeg hadde med bleier hjemmefra, sendte de sammen med vogna. Pampers var å få kjøpt, men veldig dyrt.

De har også Nestle barnemat. Middagsglass med grønnsaker og kylling kostet ca 63 cent, fruktpureer hadde de også. Jeg hadde med 3 forskjellige grøter hjemmefra som alle blandes med vann og syns det var greit. Det kommer jo litt an på hvordan utvalget er i supermarkedet der dere skal.

Jeg hadde også med Liberos engangssmekker til de gangene vi ikke var i leiligheten å spiste. 1 pakke med MeSoft kluter, pluss 1 pk våtservietter. Veldig greit å slippe vasking av bæsjekluter.

Jeg hadde også med et lite "miniapotek", kanksje litt hysterisk av meg, men det er bedre å være føre var syns nå jeg. Her hadde jeg Paracet, termometer, vaselin,bakteriedrepende spray, Xylocain (smertestillende salve til overfladiske hudskader og insektsbitt) og IdoForm tabletter til meg.

Det ble litt mye det her, men jeg håper det er til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...