PopUp Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 (Så slipper jeg å kaste halvfulle fruktbegre hver dag...) Men er det noe jeg IKKE bør bruke? Hun er 5 mnd... Og skal jeg blande med noe før jeg fryser det? Og hva kan jeg fryse det ned i? Sånn at det ikke blir for mye i hver porsjon...
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Veit ikke hva du ikke skal bruke.. hehe.. Men.... Jeg har lagd av: - eple - pære - fersken - blåbær Har ikke blanda det med noe før jeg fryste det ned. Hva med de små Hipp eller Nestle glassa? Jeg bruker de store for da har jeg til to ganger... Hadde vært litt fint med tips fra andre hva de gjør...
Bølle&Frøet Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Denne er uten tvil vår favoritt!! Fikk oppskriften selv på dib for lenge siden. Fryser den ned i passe porsjoner. 1 pose tørkede aprikoser 2 pærer 2 epler Kok opp aprikosene i lite vann (akkurat så det dekker) til de er møre. Del opp epler og pærer i biter, ha disse i og fyll på med mer kaldt vann til det dekker akkurat over. Kok videre til frukten er mør. Hell av kraften, mos frukten med stavmikser og spe i med kraften til ønsket konsistens. Kraften kan helles på flaske og brukes som juice eller saft.
Sylteflesk Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Du kan jo forresten fryse ned fruktbegrene også da, i stedet for å hive dem. Jeg har fryst på isterningsbrett.
Gjest Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Hvor gammel må babyen være før de kan få denne "saften" ?? =)
Bølle&Frøet Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Ville ikke gitt saften til barn under 6mnd. Selv synes jeg ikke det er noe vits med saft til små babyer. Men det er en søt og god saft, som større barn også kan drikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå