vekten:) Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Noen som vet hva det egentlig er?Er redd jeg har fått det.Er i uke 33 å kløt veldig på bena.Hva kan jeg gjøre med det?
leiknir Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 hei. jeg har svangerskapskløe å det har jeg fått bare på bena denne gang,forrige gang hadde jeg det over hele kroppen..snakket med min dr om det på bena å han skrev ut resept på en salve som heter dermovat 0.05% den fungerte helt supert,to dager med krem å slutt på å klø å klø...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 vær obs på at det finnes en farlig svangerskapskløe,syntes du skal be legen om en blodprøve,for å måle lever og galleverdier,slik at du kan utelukke den farlige varianten. lykke til
langrennspia Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Har du begynt å klø er det viktig at du så raskt som mogleg får teke blodprøver og sjekka verdiar av bl.a lever og gallesyrer! Sjølv fekk eg kløe litt over ein mnd før termin. Klødde då spesielt under føtene og i handflata, men også på andre delar av kroppen. Blodprøvene viste for høge verdiar av bl.a gallesyrer i blodet (det er gallesyrene som gjer at ein klør), og eg fekk dermed time på sjukehuset dagen etterpå. Der vart det tatt ctg, blodprøver og u.l og legen fastslo at eg hadde fått hepatose (sv.kløe). Eg fekk då tablettar for å senke verdiane og dempe kløen, og den neste veka vart det hyppige sjukehusbesøk for nye blodprøver, ctg og u.l for å sjekke at babyen hadde det bra. Men sidan verdiane i blodet ikkje gjekk nok ned, vart det bestemt at fødselen skulle setjast i gong, og 26.07 fødte eg ei nydeleg, velskapt jente, tre veker før termin 16.august. Grunnen til at det er så viktig å få tatt blodprøver og sjekka verdiane om ein begynner å klø, er at for høge verdiar av gallesyrer i blodet kan skade babyen og i verste fall kan den dø...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå