manonym Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Gutten min på 6 måneder har fått en tann, er halvveis oppe. Når begynner man å pusse tanna? Bruker man tannkrem??
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Jeg begynte med en gang jeg så det var en tann som var på vei opp... Bruker bare pittelitt tannkrem på, så ho får litt smak i munnen..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Jeg er ikke HI, men jeg lurer på om dere har noen lure triks til å få dem til å like tannpussen, holde hodet stille og gape opp? Her er det slik en kamp hver gang, at vi like gjerne hopper over hele pussen dersom hun er for sta.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Vi lar han pusse litt selv. Men det er ikke hver tannpuss som er like enkel. Og så er det ganske stas å se seg selv i speilet når vi pusser tennene hans.
Bellen^2 Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Vi begynte å pusse med en gang tennene kom. Har en fin liten tannbørste med bitering i den andre enden, så han får gjerne holde den og leke litt med den når tannpussen er over. Pusser morgen og kveld da han fortsatt får nattpupp. Av og til går tannpussen som en lek, andre ganger er det vill fekting og gråt. Funker det ikke prøver jeg å avlede oppmerksomheten hans litt og prøve igjen litt senere, men det er ikke alltid det hjelper heller. Jeg spurte en tannpleier i familien og hun sa at de ikke trengte tannpasta før de var rundt året, men tannlegen min sa vi skulle bruke det allerede nå. Nå er ikke junior så begeistret for tannpastaen og det gjør hele greia vanskeligere, så vi har kuttet tannpastaen foreløpig til vi har fått orden på pussingen.
Nilu♥ Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Jeg tror jeg er spuer smart og har gitt gutten min en sånn tannbørste med bitering i fine farger på stellebordet hver kveld. Han leker med den og biter i den. Han er 3,5 mndr men har ingen tenner. Jeg håper at dette gjør at han skjønner at hver kveld ( og morgen selvfølgelig,men tar det etterhvert som tennene kommer) skal han pusse tennen sine. Vil ikke at han skal få sjokk hvis jeg plutsleig over natten begynner å pusse tennene med tannkrem....Er jeg tragisk hvis jeg kjøper potte om et par måneder så han vender seg til at vi har en sånn en på badet? At den ikke er skummel når den tid kommer???
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Vår fikk også tannbørst å leke med på stellebordet om kvelden før han fikk tenner. Og potte har vi hatt stående på badet i evigheter. Han begynte å prøvesitte den innimellom fra han var rundt 7mnd tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 Potte kan du begynne å bruke når de kan sitte. De klarer nok ikke å tisse selv før de er mye, mye eldre, men de blir likevel raskere avvent enn andre barn som ikke har fått tidlig trening! Synes du er lur, jeg! Vi skal begynne når hun er 1 år, men vi kunne begynt når hun var 8 mnd, så her er det egentlig latskap at vi ikke har fått kjøpt potta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå