Gå til innhold

flere her som ikke har vært på kontroll enda?


Rotekoppen88

Anbefalte innlegg

 

har et super dårlig forhold til legen min så jeg gruer meg til å dra på en kontroll som egentlig bare skal være koselig. Hun er bare vikar for fastlegen min, derfor ønsker jeg egentlig ikke bytte fastlege. Skal ringe helsestajonen i mårra og høre om jeg kan ta alt hos dem, men tror de krever legebesøk først :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke vært på kontroll,men tok urintest med til legesekretærene på fredag.. sjekka at jeg var gravid..noe jeg egentlig visste:) skal til legen i uke 8!:) er 5 uker på vei nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen torsdag 23/8 - litt tidlig pga tidligere MAer. Gleder meg veldig, og så er jeg litt nervøs også.

 

Høres lurt ut med helsestasjonen - kanskje du kan gå til en annen lege enn fastlegevikaren første gang? Men jeg syns å huske at helsestasjonen har lege også? Kanskje du kan gå der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har det på samme måten,og jeg har gått begge gangene til en annen lege under graviditeten. En som er spes i kvinnesykd og fødselshj. Føler det er tryggere og bedre,han er jo mer inn i det føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skal ikke på kontroll før jeg er i uke 12. Det vil si 21. september. Er det kanskje litt sent? Jeg gruer meg ikke, har en helt super fastlege. Gikk til han gjennom hele forrige graviditet. Har liksom tenkt at det ikke er noe hast jeg. Er jo veldig sikker på at jeg er gravid og tar folsyre, så da er det vel bare å la tiden gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke time før jeg er 12 uker på vei - dvs 25 september. Jeg har tenkt å gå bare hos jordmor denne gangen også. I forrige svangerskap gikk jeg også bare hos jordmor da jeg følte at fastlegen min ikke var like oppdatert når det gjaldt svangerskap. Har byttet lege i etterkant grunnet flytting, men var så fornøyd med bare å gå hos jordmor så jeg gjør det denne gangen også, og får meg heller en legetime dersom det skulle bli behov for det underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til legen min første gang den 5. september, er da 9+3 på vei:)

Lykke til med legene.

Selv er jeg kjempe fornøyd med min. Koselig ente på ca 30..

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid.Er fem uker og en dag.Har ikke bestilt time hos legen ennå.Jeg hadde en SA i uke 9 i juni.Tenker at jeg venter litt ennå.Kontroll i uke 9-10 er greit.Jeg klarer ikke helt å slippe gleden løs riktig ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått legetime dn 13.09... da er jeg vel 9 uker på vei. Har nettopp fått ny fastlege, min forrige slutta :( Så jeg aner ikke hva som venter meg på første kontroll. Håper det er en ok lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!bestilte tme i dag jeg ....skal 14.sept...er da 8+6....håper bare alt går bra fram til da.Mistet i uke 7+3 i mai og klarer ikke glede meg fullt ut enda...blir etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed om å komme til fastlege i uke 12, når det hadde festet seg skikkelig... som han sa! Er i 8 uke nå, så er jo ikke så lenge igjen. Har tidlig ultralyd på mandag, da er jeg i uke 9. Da vil jeg i hvertfall få en bekreftelse på at alt går greit, så langt. Leste i en bok at ser man ett hjerte som slår på u.l i uke 9, er det 97% sikkert at alt vil gå bra:) Krysser alt jeg har, for at jeg skal se ett hjerte eller flere dunke på mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på tidlig ultralyd i neste uke, hos spesialisten jeg gikk til sist pga flere spontanaborter (men jeg har også en flott datter!) Da er jeg 6 uker og 4 dager på vei. Kjekt at du fant statistikken om 97% sjanse for at det går bra etter at man ser hjertet slå i uke 9 - sånt liker jeg! Jeg fant en webside med noen slike statistikker - jeg tror det er 95% sjanse for at det går bra om vi ser hjertet nå neste torsdag, så jeg krysser fingrene! Det er så rart å ikke ha peilling på om tng går bra der inne at jeg klamrer meg til alt sånt.

http://radiology.creighton.edu/pregnancy.htm#section7

 

Hvilken bok fant du din statistikk i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...