Gå til innhold

Nå ble jeg bekymra her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare 40% stilling, men jobber gjennom vikarbyrå også, utenom.

Så jeg jobber så og si 100%.

Får jeg permisjonspenger da? Eller MÅ jeg ha minst 50% stilling?

Huff, trodde det "holdt" med at jeg jobba såpass mye gjennom vikarbyrået også jeg! :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hav du har jobbet de siste mnd. før du går ut i permisjon. Det er den % som gjelder, uavhengig om det er fast eller vikariat.

Skrevet

Altså, jeg har en 40% stilling nå, som varer til jeg skal ut i permisjon.

Men ikke noe prosentstilling gjennom vikarbyrå. For der jobber jeg jo bare når folk trenger det! Blir ringt etter samme dag som de trenger folk.

Huff og huff! Detta hadde jeg ikke regna med! :S

Skrevet

trodde de tok gjennomsnittet på det du hadde tjent 6 av de 10 siste månedene jeg!Er jo mange som jobber mye mer enn stillingsprosenten!

Skrevet

pengene rekner det ut kor mykje du faktisk har jobber men det han hende det er betre for deg å gå over på dagpenger før du går ut i permisjon da rekner det ut etter dei 6 best mnd. men be om å få time hos nokon på nav så får du vet ka som er best for deg.

Skrevet

ikkeno problem! du får det du faktisk har jobbet, det ordner seg :)

jeg gjorde det samme forrige gang. det er mulig du må sende med alle lønnslipper de siste 6- 10 mnd før du går ut i perm, for å dokumentere hvor mye du har jobbet, men du får det du skal ha. hvis du blir sykemeldt skal du og ha det du har jobbet for de siste 4 ukene, så hvis du får for lite, kan du dra på nærmeste nav-kontor me lønnslipp, så ordner det seg :):)

Skrevet

Jeg òg trodde de regna utifra hvor mye man faktisk har jobba, ikke stillingsprosenten..

Dagpenger ja. Sist jeg sjekka, så kunne jeg ikke få det!

Har ikke akkurat så god erfaring med nav.

Men jeg får ringe de å høre, eventuelt få et møte!

Takk for svar! :o)

Skrevet

Åhhh, nå ble jeg glad!

Jeg hadde regna med å måtte ha med alle lønnslipper osv, for lønna er aldri den samme hver mnd.

Men bør jeg ringe nav nå allerede? Er bare 5 uker på vei! =P

Eller skal jeg vente noen mnd?

Skrevet

lurt å begynne å spare på lønnslipper nå hvertfal, så har du, i tilfelle de spør. det gjør alt enklere. du kan nok trygt vente noen mnd, begynn å tenk på dette igjen når du er ca 6-7 mnder på vei. trur nesten ikke de ville tatt deg seriøst om du kom nå, det er så tidlig, at du har jo ikke jobbet det som det skal regnes utifra ennå.

men det ordner seg helt sikkert. husker når jeg holdt på med det, man må nok stå på litt. men send inn skriftlig vedlegg til søknaden, me lønnslipper, hvor du forklarer problemstillinga.

Skrevet

Lønnslippene tar jeg allerede vare på fra før, så det blir ikke noe problem!

Ja, var det jeg tenkte òg, at jeg ville vente til jeg hadde jobba ihvertfall 6 mnd! :o)

Jeg kommer sikkert tilbake med flere spm, når det blir aktuelt!

Men da satser jeg på foreløpig at jeg får permisjonspenger selvom jeg ikke har en 50% stilling da!

Takk for svar alle sammen! :o)

Skrevet

Når eg fikk nr to tror eg at eg bare hadde 25 % fast men fekk utbetalt fra trygdekontoret så det ble som om eg jobba 80 %, Men dette var i 2002 så reglene kan ha forandra seg..........................Uannsett i 2005 fekk eg og ekstra fra trygdekontoret da eg jobba mer enn dei 50 eg har fast....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...