Gå til innhold

Ull klør på min kropp....er ull for baby annerledes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mykere e.l

Jeg har alltid klødd av ullgensere m.v...derfor grøsser jeg litt når jeg hører ullbody m.v på små babyer.

Men er denne ullen annerledes?? Finnes det ingen "klø-faktor" i disse bodyene. Er det noe som heter baby-ull?

Hilsen gravid førstegangsmamma..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som mener det er mykere, men min erfaring er at de som først klør av ull klør av all ull.

Jeg klør selv av ull og har hatt mye atopisk eksen. Dette har barnet mitt arvet, og jeg antar derfor at hun også vil klø av ull, og tar ikke sjansen på ull rett på kroppen hennes. Jeg kjøper alt ulltøy på Cubus, for der har de sånt "dobbeltstrikket" ulltøy med bomull på innsiden og ull på utsiden.

Vi har også tykt hjemmestrikket ulltøy, men da sørger jeg bare for at hun har det tynne høyhalsete Cubus ulltøyet under, så slipper vi ull rett mot huden.

Skrevet

Gutten min har hatt på seg ullbody mer enn bomullsbody. Han har aldri klødd seg, så jeg tror ikke de klør, nei.

Skrevet

Jeg tror det kommer an på huden til hver enkelt pluss om man er vant til det eller ikke.

Skrevet

Jeg prøvde ullundertøy for første gang da jeg fikk barn i vinter. Måtte jo gjøre alt for å holde brystbetennelser vekke... Det klødde ikke i det hele tatt. Var bare deilig.

Skrevet

Man kan også prøve ull blandet med silke, utrolig mykt og deilig. Har kjøpt det på Nøstebarn til småen og ble misunnelig ,-)

Skrevet

Det er jo forskjell på ull også. Noe ull er jo kløfritt (har ikke prøvd det selv da, men). Men, jeg må innrømme at jeg ikke liker ull selv. Får dilla av å ha det på meg.

Men, har kjent på noe ullundertøy til barn, og det kjentes veldig mykt ut.

Skrevet

Kommer veldig ann på ullen om den klør eller ikke. Det meste som er å få til baby, altså bodyer og slikt klør ikke. Iallefall ikke de vi har til småen, er like myke om ikke mykere enn de han har i bomull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...