Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Skikkelig egoister!! Sitter å leser på innlegga blir så forbanna! Ja gubben har ei jente fra før, men er glad i ho som ho er min egen!! Og mannen elsker meg for at det er slik! Lik behandling på alle barna! Noen hadde mannen deres før dere, deal med det! Ikke la det gå ut over barna! Såklart er det mange flotte stemødre/fedre også! Måtte bare få ut litt!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Så bra at du får dette til å fungere så bra og at du elsker stedattera di som din egen. Selv kan jeg ikke si at følelsene er like sterke, men definerer meg likevel som en god stemor for det. Jeg bruker denne siden til å få ut litt frustrasjon hvis ikke alt er som det skal i hverdagen. Hvis noen andre kan komme inn å vinkle ting positivt for meg eller jeg får blåst ut her går dette aldri ut over barna. Dette gjør meg ikke til en dårlig stemor. Jeg bruker også denne siden til å prøve å få andre til å se positivt på situasjoner de sliter med. Husk at de som er her inne virkelig prøver å deale med dette hele tiden, men at morskjærligheten til stebarn ikke kan påtvinges eller styres. Istedetfor å komme med et slikt dømmende pekefingerinnlegg, kunne du heller brukt ressursene dine på å komme med tips til hvordan få dette til. Innlegget ditt bidrar iallefall ikke til bedre stemødre. Lise:)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Selv om jeg ikke støtter alle uttalelsene til HI så håper jeg at du , Lise, også ser hennes behov for å få ut litt frustrasjon. Denne siden er for at både du og andre skal få den muligheten..... Innleggene hvor det blir "blåst ut frustrasjon" fra stemødre bidrar nemlig heller ikke til å bedre inntrykket av oss..... Ja jeg sier oss.For jeg er også en stemor.....:-)
~~DoraDora~~ Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Mange egoistiske biomødre også gitt... gjør alt de kan for å forsure eksen og kona hans sitt liv. Og det verste av alt er at de ikke bryr seg om at det er deres eget barn som blir mest skadelidende. Er verre det...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Akkurat som det er så mye bedre med stemødre som ødelegger for stebarn, mann og biomor pga sin egen sjalusi...
~~DoraDora~~ Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Det jeg prøver å si anonym over.. er at jeg ville aldri satt noen foran mine egne barn... minst meg selv,men når det gjelder stebarnet, så setter jeg mine egne før henne... At en stemor ikke setter stebarnet først, er forventet og helt normalt,men når det gjelder stebarnets mor, så bør jo hun helt klart sette sitt eget barn først...før seg selv. Hadde jeg hatt stemor til mine barn, ville jeg gått på nåler...for barna MINE sin skyld. Jeg hadde vært livredd for at hun skulle ha no å si på meg, i frykt for at det ville slå tilbake på barna. I tillegg ville jeg gjort det jeg kunne for å vise at jeg satt pris på de gode tingene hun gjorde... det igjen ville kanskje ha oppmuntret henne til å gi mer... Og hadde jeg blitt tvunget til å si noe negativt, så ville jeg gjort det på en mest mulig skånsom/konstruktiv måte...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Om bare alle biomødre var som deg Månestrålen...Da hadde det ikke vært noe problem.... Du klandrer biomor for at hun gjør alle mulige ting "feil".Hun legger seg opp i ditt og datt.Samtidig klandrer du henne fordi hun ikke gjør alt for sine egne barn...(for det hadde jo du gjordt) Men hva om HUN mener at hun gjør alt det beste for sine barn da? Hun gjør det bare ikke slik DU ville gjordt det? Du kan ikke forvente at alle skal gjøre tingen på DIN måte,vi er alle forskjellige. Men i dine øyne er det uungåelig å være en god biomor,med mindre man er deg da.
Helene Harepus Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Tror desverre at bak (nesten) hver eneste frustrerte stemor finnes en dårlig biomor.. At min mann har hatt samboer før meg er ikke noe big deal for meg, men verre er at mor gjør alt hun kan for å forpeste forholdet mellom barn og far/meg, baksnakker oss ovenfor ungen og ringer for å kjefte på far mens ungen hører på. I tillegg bruker hun barnet (som er fremdeles i barnehage) som samtalepartner om "voksenting" som har med foreldrenes forhold/ikke forhold å gjøre. Som dere kan tenke dere, blir stemningen etter det... :/ Det har vært sutring og grining hvert våkent øyeblikk fordi pappa og jeg er så vonde og slemme og jeg bør ikke bo her og stakkars mamma som er så god..etc etc.. Og når jeg snakker til ungen later h*n som h*n ikke hører meg, fordi jeg er den slemme heksen som stjal pappa fra både h*n og mor, noe som stemmer overhodet ikke med virkeligheten! Barnet får all oppmerksomhet når h*n er hos oss og mor og far hadde for lengst skilt seg når jeg kom inn i bildet.Ting har sakte begynt å forbedre seg, men det har vært ubeskrivelige tøft og med mindre man har opplevd slikt synes jeg man skal være varsom med å antyde at de som ikke elsker barna "som de var deres egne", er slemme steforeldre. Det skal da nevnes at mor har ikke hovedomsorgen - og burde nok hatt ungen enda mindre enn hun allerede gjør.
DolphinGirl Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 FY faen så mange dårlige biologiske foreldre det er også!! Som stemor er jeg mest rystet over hva biologiske foreldre kan få seg til å gjøre, eller la være å gjøre. Neida, det er nok ikke bare steforeldre som kan være dårlige!
Helene Harepus Skrevet 20. august 2007 #12 Skrevet 20. august 2007 Signerer den.. Det er ikke lett å finne rollen som den elskverdige og snille stemoren, når mor bruker all energi på å svartmale deg ovenfor barnet. Vi passer på at aldri si noe styggt om mor foran barnet, så man kan håpe at en dag blir h*n såpass stor at h*n begynner å skjønne ting og at det er ikke nødvendigvis vi som er de slemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå