Gå til innhold

Jeg født en liten prinsesse!


Gjest

Anbefalte innlegg

Søndag 5.august kl 00.38 ble min lille prinsesse født!

Ble satt i gang med drypp 19.30 lørdag kveld, etter at vannet gikk natt til fredag, men riene ikke kom ordentlig igang av seg selv. Etter at dryppet ble satt gikk alt rimelig kjapt! Riene var sinnsykt heftige og tette, og jeg bad om epedural. Hadde bare 2cm åpning da jordmor sjekket i halv elleve tiden, så de ville ikke gi meg noe. Fikk en sprøyte med morfin i låret for å slappe av litt mellom riene. Kroppen lå bare å ristet, hadde liksom ingen kontroll på den. Det ble vakt-skifte rundt elleve, og akkurat da kjente jeg at riene begynte å forandre seg. Kroppen vill trykke. Ny jordmor sjekket åpning, og nå var den gått fra 2 til 8 cm i løpet av 1/2 time! Jeg maste fortsatt om epedural, og en lege kom ganske kjapt. Men nå var det full åpning, og på tide å trykke! Ingen epedural! Trykk-riene var ikke så vonde som åpnings-riene, og det tok bare en halv time før hun var ute! Det var så utrolig uvirkelig og helt fantastisk! En stolt far stod ved siden av og gråt da hun ble lagt på brystet mitt.

Nå har vi vært hjemme noen dager, og har det veldig bra. Vesla er snill som bare det, og jeg elsker å være mamman hennes!!

Til alle dere som fortsatt venter; gled dere og lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...