prins07 og spire i magen <3 Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Hei.. er det noen flere som har begynt med grøt så tidlig? Fikk beskjed av helsesøster at jeg burde begynne med litt grøt fordi han legger på seg litt lite.Når på døgnet gir dere, og hvor mye?
Heira☆ Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Jeg begynte med grøt når han var 4 mnd. Det beste er å begynne i det små, bare en teskje eller to, for de kan reagere og få vondt i magen. Det er best å gi på dagen, tilfelle han skulle få mageknip, så slipper han å få dette på natten. Det kan ta noen ganger/dager før han liker grøten. Det er en helt ny måte for han og spise, så bare bruk tid. Husker gutten min brakk seg veldig de første gangen. Og lag den veldig tynn til å begynne med, så blir ikke overgangen så stor for han.
engajente Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 vi begynte ved 3 1/2 mnd alder, men bare som tynn suppe. gir ofte litt sviskesaft etterpå så magen ikke skal bli så treg...
gizka Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 hvilken grøt er der dere gir?blander dere den ut med morsmelken?gir den med skje eller flaske?
tobarnsmamma2 Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 vi begynte da hun var 4 mnd, begynte med noen skjeer hver kveld, det siste måltidet hun får (klokka 19.30). Først pupp, så grøt og så NAN. jenta vår fikk aldri noen reaksjon på grøten, hun likte det veldig godt og ikke fått noe vondt i magen heller, men dette er jo individuelt. Nå har hun fått grøt i 2 uker, så nå får hun så mye som hun vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå