Gå til innhold

Svangerskap nr 2


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er gravid med nr to. var kvalm en del i 1. sv.skap med mye oppkast, ganske lik nå men mye mer kvalm, noe oppkast.mye jeg ikke orker tanken på av mat. sist spiste jeg alt. ellers føler jeg meg ganske lik... må liksom spise jevnligpga kvalmen. Lurer på om dere som har en av hvert kjønn om hvordan deres sv. skap var.... om de var like eller svært ulike???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

 

Jeg har en jente fra før,og venter nå en gutt.Jeg er like kvalm denne gang,men har itillegg fått halsbrann mye tidligere og vært mye mer trøtt og sliten denne gang.(Kan nok skyldes at jeg har en fra før,men tror graviditeten er en større grunn)Er veldig fysen på takeaway og alt usunt denne gang.Da jeg gikk gravid med jenta vår, hadde jeg bare lyst på sunn mat nesten.Jeg hadde også et par urinveisinfeksjoner da jeg gikk gravid med jenta vår,det har jeg ikke hatt nå.Forrige gang la jeg på meg kun på magen,nå har jeg blitt god å rundt på hofter og sidene også,hehe.Merkelig hvor forskjellig det kan være.Er 20 uker på vei nå.

 

Hva med deg?Har du gutt/jente fra før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var frisk som en fisk forrige gang, ikke kvalm en dag !

Nå var jeg kvalm i tre mnd , og den siste uken har det kommet igjen :-( ( er i uke 26 ).

Sist hadde jeg stripe både over og under navelen , og nå er det ikke antydning til strek hverken her eller der ...

 

Sist var nurket rolig frem til uken før fødsel , da tok hun av ! Nå er det nok en liten fotballspiller ;-)

 

Altså to veldig ulike svangerskap ! Men det må sies at det er mye mer slitsomt å være gravid med barn fra før av ...

 

Kanskje det blir en gutt denne gangen ? ( Ikke for det , det trodde alle inkl. vi sist også ! Blir spennende å se ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er venter nr. 2 nå, ei lita jente. Har fra før en gutt på snart 2 år. I forrige svangerskap var formen kjempe fin, men jeg la ganske mye på meg og var mye trøtt og sliten. Hadde dilla på epler og isvann. I dette svangerskapet var jeg ganske dårlig de første 3 månedene og veldig trøtt. Nå er formen kjempe fin igjen, og jeg har bare lagt på meg 3 kg. Er 21+1 i dag. Har hatt mye lyst på leverpostei og bananer i dette svangerskapet. Har også vært en del svimmel i dette svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dette svangerskapet veldig ulikt det første. Sist var jeg ikke så veldig kvalm, men veldig trøtt og sliten. Denne gangen var jeg veldig kvalm, men i fin form etterpå. Gutt sist gang og jente denne. Ser også ut til at jeg legger på meg mindre denne gangen. La på meg over 20 kg sist, men har nesten ikke lagt på meg til nå. Uke 24. Men man er jo i mye mer aktivitet når man har en liten fra før. Dessuten vokser magen mye fortere nå. Plutselig bare poppet den ut og vokser for hver dag. :o) Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja merkelig når det er så ulikt. jeg har en kjempe fin gutt på litt over 2 år. spennende å være gravid igjen. gleder meg til ultralyd, først og fremst for å se at alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...