jente08&jente2010<3 Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 skal ha et barn i januar, har kombivogn, med mykbag, den er foret...men skal jeg ha noe nedi? eller holder det med tykk dress? eller bruker man dyne? og teppe nedi??
Bea har snart 4 barn? Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Har ikkje hatt nyfødt på den kaldeste tida før men har brukt et ulteppe under den tynne madrassa, dress og dyne + ulteppe på toppen når det var kaldt ..... ungene har holdt seg god og varm
mto2 Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Dyne med eit teppe oppå er mykje bedre enn ein tjukk dress. Og sjølvsagt ei god hue. Under kan det vere greitt med eit lite lammeskinn. Det seiest at mødre har ein tendens til å kle for mykje på nyfødde framfor å kle for lite på dei Du finn nok fort utav det.
tudeluuu Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 lammeskinn som underlag! dette er helt perfekt..isolerer mot kulde, og avkjøler hvis det blir for varmt! kan altså brukes både sommer som vinter.. brukte voksipose til sønnen min på vinteren sist, men da var han allerede rukket å bli 5-6 mnd, nå vet jeg ikke hva jeg skal, men tror kanskje jeg skal bruke lammeskinnspose og ha dyne oppi, og ellers bruke klær av ull.. men bør jo ikke gå ut den frøste mnd (for lengre gåturer ute i kulda) har jeg hørt, pga lungenes modning..
jente og gutt Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Jeg brukte ullundertøy, bukse topp og en fleecedress utenpå. Og voksi pose. Min baby er født i oktober, men vi var mye ute hele vinteren, og vi bor på fjellet.
jente08&jente2010<3 Skrevet 12. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2007 ok, men mykbagen er jo mindre en vanelig hard bag, så hva slags dyne størrelse må jeg ha da a?
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Ville hatt et godt soveskinn og dyne. Ikke pakk ungen inn i for mye klær og bobledresser. Flott med ull innerst og enda et lag ull om det er kaldt. Husk ulllue!
tudeluuu Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 du må kjøpe den minste dyna, den som heter vogndyne.. de større er alt for store =)
jente08&jente2010<3 Skrevet 12. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. august 2007 så jeg skal spør etter en vogndyne i butikken??mange sett med sengetøy trenger jeg til den da??
tudeluuu Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 spørs hvor rask du er å vaske når den blir skitten, men jeg foretrekker å ha 2 sett (eller 3), så jeg ikke trenger å stresse med å vaske med en gang det blir skittent! Vogndyne er vel et vel anerkjent navn vil jeg tro, men målene er ca 65X80
jente08&jente2010<3 Skrevet 12. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. august 2007 men du er sikker på at det går fint å ha dyne i mykbag? for de er jo mye mindre enn de vanelige... og hvet du forresten hvor mye det koster for sånn lammeskinn til å ha i vogna?og hvor man får tak i det?
tudeluuu Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 jeg brukte dyne i mykbag til førstemann, men dette var på sommeren, så fant fort ut at det var for varmt.. dyna, selv den minste er litt i største laget, men babyen er så liten, så det går fint an å tulle den rundt likevel. finnes også forskjellige tykkelser på dynene.. lammeskinn varierer veldig i pris, men har funnet flere på nettet feks going.no, men også på baby shop i oslo.. de har sånne skinn nesten overalt, og forskjellige str.. jeg kjøpte en liten str til å ha i vogna, også kjøpte jeg en stor str til å ha i senga når han ble større.. han bruker den sommer som vinter. elsker skinnet sitt =)
jente08&jente2010<3 Skrevet 12. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 12. august 2007 ok....men da kjøper jeg en dyne tenker jeg! en sånn liten en, og 3sengetrekk, og lammeskinn for å ha i vogna, iallefall i den i første omgang! så sønnen din likte det skinnet ja? sikkert deilig å ligge på da tenker jeg! men var du fornøyd med mykbag?
tudeluuu Skrevet 13. august 2007 #14 Skrevet 13. august 2007 jeg hadde kombivogn med mykbag til nr 1, som var født i juli.. men for å være helt ærlig så synes jeg at mykbagen ble for liten når det ble vinter, både for at ungen min ble for stor, og for at alt ekstra stashet med dyner og voksipose ikke fikk plass. Nå blir det sikkert anderledes å føde i januar/februar, ungen er så mye mindre, men jeg har likevel valgt å kjøpt en ny vogn, har ikke helt bestemt meg for hvilken, men antagelig simo sin duo vogn, for den har den størtste bagen som blir solgt i Norge hvertfall. Tror ikke det blir noe problem å få plass til alt oppi der.. =) Har du allerede kjøpt vogn??
ஜBettyPஜ Skrevet 13. august 2007 #15 Skrevet 13. august 2007 Holder det virkelig med lammeskinn og dyne til et spedbarn midt på vinteren?
tudeluuu Skrevet 13. august 2007 #16 Skrevet 13. august 2007 jo mer man har på, jo dårligere holder man på varmen. Det gjelder å ha på riktige klær og riktig utstyr rundt! Så lenge det er tett, ikke trekkfullt er det bra! ullklær inntil kroppen, og kanskje noe utenpå av ullfleece feks, eller strikkaklær av ull. Finnes også sånne vognposer man kan strikke, de er kjempefine =) skinn under isolerer veldig bra, og ullteppe og dyne oppå tror jeg er nok i massevis! til nr 1 brukte jeg voksipose på vinteren. han var 5-6 mnd på det kaldeste, men han lå i body og strømpebukse, lue og skjerf inni voksiposen, og var faktisk svett.. =)
betty74 Skrevet 13. august 2007 #17 Skrevet 13. august 2007 Jeg synes lammeskinn + dyne høres litt lite ut for en nyfødt midt på vinteren.. Sist jeg hadde barn brukte jeg dyne frem til ca oktober, etter dette lammeskinnspose. Hvis du skal ha mykbag tror jeg voksipose kan bli litt stor. Skal ha mykbag selv ( termin i oktober) og tenkte jeg skulle bruke skinnposen med det samme. Babyen kan ha ullundertøy på kalde dager, kanskje supplert med en liten ulljakke og ullsokker + ullvotter.
Adriansmor med tulla Skrevet 13. august 2007 #18 Skrevet 13. august 2007 lammeskinn og voksipose.... har du ikke plass til voksi hadde jeg ville kjøpt lammeskinnspose de er mindre... dyne blir nok for kaldt ja... de har mange forskjellige poser spør i butikken så finner de nok noe som passer vognen din=)
Ejlis Skrevet 13. august 2007 #19 Skrevet 13. august 2007 Hei Tonje&Spira*18uker* Hvilken vogn har du da, og hvilken mykbag? Vi fikk gutten vår i januar 06. Vi hadde en teutonia vogn som vi hadde både mykbag og hardbag til. På første trilleturen hadde vi mykbag og pledd og dyne og vet ikke hva. Gikk bare på besøk da... Men etterpå brukte vi voksiposen oppi hardbagen, det gikk når han var helt baby. Når det ble for trangt brukte vi enten hardbagen med ullpledd og dyne eller mykbag med pledd og dyne. Hadde ikke så mye på gutten, var greit å slippe å kle på kjeledress. hadde kanskje heller kjøpt en lammeskinnspose enn et skinn til vogna? De fleste posene kan deles og brukes som bare skinn når det er ønskelig. Tror going har. og reflex. nøstebarn har men der er det dyrt. Du kan jo se hva utstyr det er råd å kjøpe til vogna og mykbagen! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå