Gå til innhold

Noen som kan gi meg noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 7 uker. Skriker og har veldig mageknipe. Ikke bæsja på en uke. Hun får kun morsmelk! Har prøvd malt-ekstrakt, men hjelper ikke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan gå alt mellom få timer og 10-14 dager mellom bæsjebleiene når barna bare får mm, alt er like normalt. De skal ikke trenge malt ved siden av. Men hvis hun virker som om hun har vondt og ting ikke virker normalt så ta en tur til hs og hør med dem.

Skrevet

Takk for svar! Ja hun har veldig vondt. Jeg tenkte å høre med helsesøster imorgen. Men kunne ønske vi kunne gjort noe nå. Er så ille å se at hun har så vondt.

Skrevet

Drikk fenikkelte eller ta kapsler (mor), dette kan hjelpe på knip for de små. (dette hjalp litt på min lille) Du kan også gi te til den lille tror jeg;);)

Eller kan du prøve og slutte å drikke melk hvis du drikker dette, mange små som reagerer på det! Også obs på appelsiner, nøtter, sjokolade.....

Ellers så har du jo disse dråpene som det var så debatt om som kunne gi hormonforstyrrelse....husker ikke hva de heter i farten.

Lykke til!!

Skrevet

De heter minifom, de dråpene. Jeg har brukt både det og fenikkelte med hell på min datter da hun var så liten.

Magemassasje hver dag tror jeg også er en god ting.

Skrevet

Og seff noe jeg helt glemte i farten, du kan jo lage sukkervann, det tar bort knipen.

Kok opp 1 dl vann og bland i 1 strøken ts sukker (litt mer hvis du vil ha den litt sterkere) Kjøl det litt ned slik at det er drikkenes temp. Dette kan du gi når hun har knip, det hjelper. Det var slik vår gutt lærte seg å drikke vann tror jeg, vi hadde alltid en flaske med sukkervann stående klar i tilfelle misnøye og knip. (hjelper best der og da på knipen) Kan ha den hele dagen, trenger ikke lage ny for hver gang heller. Må få i seg minst 5ml tror jeg, da skal det visst være best effekt sies det.

Skrevet

Leste også her inne et sted om noen som tok olje på en q-tips og forsiktig stakk den rett på innsiden. Dette fikk visst satt igang pressing. Lykke til ingenting som er verre for en mor å se barnet sitt ha det vondt.

Skrevet

jeg ville prøvd vame på magen.. varmeflaske eller et varmt klede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...