Gå til innhold

Nyfødt som hikker!


Bolla Pinnsvin

Anbefalte innlegg

Jeg har ei lita jente som er 6 dager gammel.Inni magen hikket hun veldig mye.Og det gjør henne nå etter fødselen også.

Det ser så vondt ut for henne stakkars!Hun hikker flere ganger i løpet av dagen,men heldigvis ser det ikke ut til å plage henne da..

Er det flere som har spebarn som hikker mye?Og er det noen som vet hva dette skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen barn hikker bare mye sa de til oss på barsel, det var visst bare sånn. De hikker dessuten lettere hvis de er litt kalde, min hikker hvis hun fryser på føttene.

 

Tror litt ekstra melk er det eneste som hjelper, men jeg husker lillebopp hikka endel før og hun så ut til å bli ganske rolig og fornøyd av det. Husker vi var hæppi hver gang hun hikket når hun var bitteliten for det var da hun virket mest fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vesla mi hikket veldig mye da hun var nyfødt. HS forsikret meg at det ikke var plagsomt for henne, og etter hvert så jeg at hun hadde rett i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ble litt nyskerrig nå, måtte finne ut av det::

 

Hikke skyldes en irritasjon av pustenerven, den nerven som styrer

mellomgulvet. Vi vet at kald drikke, å spise fort og mye og det å bli skremt kan starte et hikkeanfall. Forgiftninger, særlig alkohol kan gi også hikke. I enkelte tilfeller skyldes hikke sykdommer i magen eller hjernen.

Er hikke farlig?

Hikke er ikke farlig, men det kan være svært ubehagelig og til tider også pinlig.

 

Hvor lenge kan man hikke?

I Guinness rekordbok er det omtalt en mann som hikket i 69 år. Anfallet startet mens han var opptatt med griseslaktning. Det var umulig å helbrede han, men han hadde to koner og fikk åtte barn. Han hikket 40 ganger i minuttet inntil han døde 97 år gammel. Så lenge er det heldigvis ikke vanlig å hikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg har også hrt noe om at de hikker hvis de er kalde,men det ser ikke ut til å stemme her...Hun kjennes hele tiden god og varm ut..Har prøvd å amme litt ekstra,men det er ikke alltid hun vil ha når hun hikker.Akkurat som om hun mister litt fokus og blir ukonsentrert på en måte!

Men godt å høre at flere sier at det ikke er plagsomt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min hikket kjempemasse i magen, kanskje opptil 10 ganger om dagen på slutten... det fortsatte hun med etter at hun ble født, og særlig etter at hun hadde spist. Jeg tror ikke hun "lærte" å rape før hun var 2-3 uker, bare hikking.

Nå som hun er 3,5 måned hikker hun fortsatt, men nå kommer det hvis hun er veldig begeistret og ler masse.

Har aldri hatt inntrykk av at hikken plager henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her hikker når hun ikke får rapet... Da legger jeg henne bare til puppen igjen i en kort stund, også er det bra igjen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt sant som de sier, de hikker myyyye :)

 

når nicolai begynte å hikke, la jeg han ned og så fikk han mme. men hver gang han hikket, sluttet han å drikke. da dro jeg bare litt i flasken, sånn at han fikk fokuset tilbake på melken. det funket, og han drakk av seg hikken.

 

nå hikker han bare hvis han får latteranfall, eller hvis vi kvepper han skikkelig (han eeelsker å bli skremt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...