Enliiitentil? Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Her gjør vi det omtrent sånn: HAN: handler for det meste, bærer alt opp (vi bor i 3.etasje uten heis), lager all mat og GOD mat også! Og så bretter han tøy, tar ut av oppvaskmaskina (hvis jeg ber han om det) og vasker hauger med tøy (i fellesvaskeri) JEG: rydder, henger opp tøy og vasker det oppe i leiligheta, drar over gulvet 1-2 ganger i uka, vasker badet og doen, tørker støv, tømmer kattesand... Sammen tar vi oss av vår lille prinsesse (jeg mest siden jeg har permisjon og pupper med melk i) Dere da?
Sånn kan det gå Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Den som har tid gjør det som trengs.
3b@rnsmor-30* Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 her er det jeg som gjør det meste både inne og ute. bortsett fra alt av oppussing som har med snekring å gjøre.. og å skifte dekk er mannfolkjobb...
Hidjey Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Vi setter oss ned sammen, finner ut hva som skal opp til klomsing og så klomser vi om det. Stein, saks, papir, rett og slett. Deler opp i små oppgaver, type ta ut av oppvaskmaskin, sette på maskin, rydde i gangen, gå ut med bosset, henge opp klær og lignende. Funker fint det, alt kan løses med stein, saks papir!
nickoline og supermann Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Han har ansvaret for kjøkkenet hele uka. Jeg har badet og soverommene. Jeg tar all klesvask. Han vasker gulvene i i stue, gang og kjøkken. siden vi stadig pusser opp litt, gjør han det. lørdag morgen vasker vi huset ferdig sammen. han tar kjøkkenet. jeg har gjort unna soverom og bad torsdag/fredag. jeg lager middag i uka, han i helgene. plenklipping deles på, mens han måker all snø. vindusvask skla jeg heretter betale meg fra:) rydding av vår lille sønns rot er felles. ellers rydder vi etter oss selv.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Vi deler egentlig mest etter hvem som har tid. Vi har ikke faste oppgaver noen av oss, bare gjør det som må gjøres... Nå om dagen er det litt mer på han.. Jeg er gravid og sliter nok med å bære snuppa opp og ned alle trappene her + full jobb... Så dessverre mye på han om dagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå