Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Så det først nå, hun er så rød og sår der og jeg har ikke sett det før. Helt vondt av henne. Har ikke badet henne på 5 dager, og det har jo vært veldig varmt i det siste. Vi har nok kanskje ikke vært nøye nok med å vaske henne der....sliten og trøtt....ble lei meg når jeg så at hun var sår der, ser nesten ut som om såret begynner å væske.....Er det vår skyld, eller kunne vi ikke ha unngått dette? Noen som vet hva vi nå bør gjøre..?Kjøpe en krem....?
Sylteflesk Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Datteren min var også slik i den perioden da hun gulpet voldsomt. Vi fikk råd av helsesøster om å vaske/skylle med Lactacyd og vann, tørke godt og smøre på Inotyol salve. Det hjalp veldig, men vi måtte gjøre det flere ganger i uka før det hjalp.
milk Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Bruk potetmel! Det suger til seg all fuktighet. Helt supert!!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Hold det tørt og rent. Du kan smøre på en vanlig sink salve på det. Den vil da støte bort evnt. fuktighet som vil komme der. Dersom dette ikke hjelper ville jeg rett og slett blandet noe rein alovera sammen med sink salven. Jeg sverger til alovera gelen man får på apoteket, dersom eldstemann har noen sår smører jeg dette på eller snuppa på 9 uker klorer etc. smører jeg dette på. På snuppa blander jeg det med enten stellekremen eller sinksalven, kommer ann på hvor rødt det er og hvor det er. Her i hus roer det sårheten ned og får ting til å gro fortere, og har hurtig virkning. Og kan å fungere som smertelinfdrende på småskader pga nedkjølingseffekten.
Gothminister Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Vask og tørk godt der. Det kommer att hun har vært bløt og rå der,og da blir en sår. Vær nøye med å tørke henne godt under halsen da hun har gulpet og etter bading. Kan hende hun skriker litt da,for er ikke sikkert hun synest dt er godt,eller så er alternativet og legge henne på magen slik att hun ser rett fram,for da kommer du godt til. Potetmel er også fint å ha på. gjerne flere ganger om dagen. Var slik minien her ble fin igjen i halsen da han begynte å bli rød og irritert der. Kankje du kan forhøre deg på apoteket ang en krem også siden hun alt har blitt noe sår der.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Du kan eventuelt prøve å legge et lommetørkle e.l der som suger opp fuktighet. Er vel ofte derfor de blir såre. Småen var veldig plaget - hadde ikke hals , bare veldig mye folder... La han alltid på mage etter bading for å lufttørke. Måtte også være nøye å tørke jevnlig under der. Vasket med jordnøttolje og tørket godt når det ble veldig rødt og væskende.
Karija Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Og vær forsiktig når dere tar av smikker, dersom hun bruker det.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 lillemann var plaget med dette en stund.. kjøpte en salve på apoteket som var egnet for dette. aderma ett eller annet.. hvit og blå tube. smurte morgen og kveld og så stor forskjell etter 1 dag.. anbefales..
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 Du må ikke ha dårlig samvittighet for det. Jenta vår på snart 5 mnd er også slik. Hun har ikke hals, bare folder. Det kan bli veldig sårt. Vi vasker og tørker flere ganger daglig. Passer på at hun ligger en del på magen slik at det får tørke skikkelig. Vi har også brukt Inotyol salve fra apoteket. Den hjalp, men måtte vaske så hardt for å vaske bort salven igjen, derfor har vi ikke brukt den mer.
ejiec++ Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 Du får kjøpt en spray fra A.derma på apoteket, som er mot nettopp dette. Jeg bruker den på Isabelle hver dag - den er kjempebra! Pleier å stå sammen med babytinga på apoteket. Hvit liten sprayflaske med blå skrift.
Gjest Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 Tørke godt og smøre på sinksalve fungerer bra her i gården..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå