Gå til innhold

Har blødd littegrann fra KS sår, farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at det var litt fukt/blod i såret når jeg skulle dusje. Ikke mye, var bare sånn at det ble en strek på en hvit klut når jeg tok den inntil.

Er det farlig? skal jeg være redd for infeksjon og sånt?

Det svir litt i såret også, men verker ikke på noen måte

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal ringe føden og høre hva de sier, de har muligens en annen mening enn det vi her inne har om saken. Greit at det ikke blir noe infeksjoner der, uff det høres ikke deilig ut..

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Hei

Jeg blødde også pittelitt av såret ca en uke etterpå. Og nå snart 3mnd senere er det null infeksjon :)

Skrevet

Er det lenge siden du tok keisersnittet..? Mitt kunne også blø litt de to første ukene.. men var bare litt blod i det ytterste laget.. visst du skjønner.. men mitt er helt fint nå uten å ha hatt infeksjon eller noe sånnt... men er du i tvil kan du jo bare ringe til legen å høre..

Skrevet

6 dager siden , virker som det er overfladisk ja. lukter ikke stygt og blør ikke nå.. var bare litt når jeg så på det før jeg dusja..

Skrevet

Ta kontakt med føden eller lege, i visse tilfeller så bør du kontakte helsevesenet og ikke stole på at du får korrekt informasjon fra et internett forum. Dette er et slikt tilfelle ;)

Tok keisersnitt for mange år siden, men blødde ingenting etterpå. Vet ikke om det er normalt eller ikke eller om det er fare for infeksjon. Men anbefaler deg på det sterkeste å kontakte enten lege eller føden, for sikkerhetens skyld.

Skrevet

Jeg hadde en skikkelig styrtblødning (så nesten ut som om noe hadde blitt slaktet...) fra såret ca 5 dager etter, og årsaken var at det var en vene som ikke hadde blitt sydd igjen. Denne lå og blødde under huden, og til slutt "sprakk" det. Jeg måtte tømme en del ganger med kateter, men det ordnet seg helt av seg selv. På føden forklarte de meg at det ikke alltid var like lett å få sydd igjen alle de små venene, og at det ikke var uvanlig at det blødde litt. Når det gjelder infeksjoner så fikk jeg beskjed om å lufttørke mest mulig og ikke dekke til såret.

Om du er usikker så kan du jo ringe føden, de er jo ofte gode på å roe "nervene" våre :-)

Skrevet

ok, får se det ann til i morgen.. er snakk om en "tusj-strek" på 3 cm liksom.. ikke store blødningen..

Er ikke så lett å lufttørke for da må jeg gå uten truse, men det er slitsomt med tanke på renselse..

Skrevet

Kanskje lurt å ihvertfall prøve å holde de tørt..

Skrevet

ja det er sant! prøver å strekke meg ut :o) ligge på rygg og sånt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...