Stolt 3 barns mor Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Må bare tømme hjertet mitt litt her... Jeg og mannen min har 5 barn tilsammen 2 hver og 1 sammen... når han har sine her har han en tendens til å sove lenge og bruke mye tid på dataen mens ungene gjør som dem vil, har hatt det sånn ei god stund nå og vet snart ikke hva jeg skal gjøre... På det værste måtte jeg gjøre alt han lå både til tolv og ett og spillte data stort sett resten av tida...Han lovte han skulle være flink i helga og jammen sa jeg smør, han stod opp i elleve tiden i går og joda han var ute å rydda bilen og hadde med sønnen en liten tur ut ellers satt han på dataen og har gjordt det i hele dag også.. når jeg sier noe så får jeg kjeft fordi jeg ikke vekker han ordentlig, men han er da voksen og bør komme seg opp selv ikke sant??? for å få han på jobb må han riktignok vekkes da også, blir så sliten jeg.... noen som har gode råd til meg før jeg går nedenom og hjem??? vi har en sønn på 7 mnd sammen så må jo si det kreves litt det også..... blir så lei meg for merker jo selv jeg har lett for å klage litt men som jeg sier han har lagt opp til det selv og jeg gruer meg til annenhver helg for vet det bare blir kaos... trenger sårt noen synspunkter jeg.... tusen takk for at dere tok dere tid, ble sikkert litt rotete meg jeg er så fortvilet...
augustjanuar Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 vi har det også slik. mannen min sitter på dataen fra morgen til kveld i helgene. fryktelig provoserende å se på. jeg var på jobb denne helga, så denne helga var ikke barna kledd før halv tre på ettermiddagen, og ikke hadde de fått mat. mannen min sitter på dataen. jeg måtte kle dem og gi dem FROKOST da jeg kom fra jobb. ble så sinna. barna er ti, syv og tre år gamle. de hadde spist snop. de to største kan sikkert finne noe mat selv, men jeg mener at det er fars ansvar. når far legger dem skjer det slik: far ser opp fra dataskjermen og sier: gå og legg dere barn. ferdig finito.
ana baroma Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 men kjære dere, er de fullstendig avhengige av den dataen eller? Det er noe som heter avknapp på de greiene der også, jo! Hva er poenget med samvær dersom de skal sitte foran en maskin hele helga? Alvorsprat med gutta deres, det må til. Sett hardt mot hardt, still krav, og bli evt enige om et tidspunkt som de kan spille på. Ikke søren om jeg hadde orka en mann som hadde plassert rompa si på en stol en hel helg, med unger eller ikke hus!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Jeg synes du kan kreve av mannen din at de helgene han har ungene på besøk(det er trossalt han de kommer for å treffe) kan han ikke bruke dataen så lenge ungene er våken,eller rettogslett ikke bruke den i det hele tatt de helgene. og dere må dele på å stå opp, en dag hver i helga, det bruker vi. Får du noengang sove lenge? Synes ikke det er noe særlig at du må gi frokost til ungene når du kommer hjem kl 3... Det beste er vel at dere setter dere ned å prater med mennene deres og blir enige om hvordan ting bør være og hvordan dere sammen kan lage "regler" som gjelder hos dere.
Stolt 3 barns mor Skrevet 13. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2007 sant som du sier og jeg har satt hardt mot hardt flere ganger jeg, men det tar ikke lange stunda før det er tilbake til det gamle så vet snart ikke hva jeg skal gjøre jeg... har vel fått sovet 1 gang tror jeg, kom hjem med lillegutt nyfødt jeg og da han var 2 dager hadde vi alle fem og jeg hadde mista mye blod og hadde blodprosent på 8 men måtte da trå til da også jeg... fikk han ikke opp og var så sliten at jeg rasa ned nesten 20 kg på 1mnd så vet dette ikke er bra.. var operet da lillegutt var 4 mnd og da var han hjemme hos meg og setter lillegutt på fanget foran dataen og ja han fikk da mat og stell men som dere sikkert skjønner måtte jeg trå til da også, fikk 2 infeksjoner fordi jeg ikke fikk nok ro... men ting har vært litt bedre i perioder men jeg har tydeligvis gifta meg med en drittunge som kun tenker på seg selv... han hadde ikke ferie i sommer heller og da måtte jeg sitte på hans unger som overhodet ikke hører på meg og svarer stygge og er stort sett udregelige orker snart ikke ha dem her jeg visst pappan snart ikke tar ansvar selv... vet det ikke er pent å si det men hva skal jeg gjøre???? hver gang dem er her nå mister jeg både livsgnist og matlyst og det finns ikke bra... mista til og med min beste venninne igjennom 20 år pga han, ho mente jeg måtte få opp øya og tenke på meg selv og unga, vondt er det... men når han er flink så er han jo verdens beste ikke sant, så enten er jeg naiv eller stokk tett...
ana baroma Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Ok, hva med å fjerne musa fra dataen? Eller strømkabelen eller noe? Kanskje han fatter det da? Aner ikke hvor gammel denne mannen din er, men dersom min mann hadde bodd foran PCn og SPILT SPILL (???!!!) mens han har ansvaret for unger, så hadde jeg faktisk tydd til sånne knep, hehe:)
*-* Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Høres ut som om du kanskje skulle bestilt en time på familievernkontoret eller noe? Men han er kanskje ikke typen til å ville være med dit... Du må få fortalt ham ordentlig at dette er alvor, det går jo ikke! Du kan sikkert få helsesøster til å si at det er helsefarlig for deg også. Enig, med Tante Bassa, riv ut ledninger eller kast hele maskina ut av vindu. Dere må bare lage en avtale på at det ikke er noe data i når barna er oppe og så må dere ha en ordentlig arbeidsfordelig. Dere får gjøre som på skolekjøkkenet, skrive opp hvem som gjør hva, annenhver oppvask og matlagning. Dette er ikke tull og han må innse det. Ellers ender det med at du enten går fra ham eller bryter sammen, begge deler får kjipe konsekvenser for ham også!
Gjest Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Helt enig med tante Bassa! "sabotasje" er kanskje det som skal til for å få vekke ham! Men ikke gi deg, du må stå på ditt ellers kommer du til å bli utbrendt av familien. Det er det ikke verdt! Jeg heier på deg!!!
Tørrtrener Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Denne mannen trenger å få en rolig, saklig beskjed om at han er voksen, og må ta ansvar for seg selv og arbeidsforpliktelsen som ligger i å ha skaffet seg barn selv. Du forteller ham at du kan ikke lenger ha det sånn at du holdes ansvarlig for å få ham opp om morgenen, eller gjøre det praktiske og omsorgsmessige rundt hans barn under samvær. Det han ikke gjør av egne oppgaver (rams opp hva de er) fra nå av, kommer ikke til å bli gjort av deg. Er barna sultne og upåkledte, be dem be far om hjelp. Hvis han ikke skjerper seg, må du gi ham en advarsel og si at du er nødt til å informere barnemor/barnevern om barna ikke får et minimum av omsorg av ham, som mat og klær. Vær gjerne mye ute av huset i hans samværshelger. Si til ham at han må bestemme hvordan hans barn skal ha det i hans hjem, og selv sørge for at de får det.
Stolt 3 barns mor Skrevet 20. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. august 2007 Tusen takk for råd... Prøvde å nevne at vi trengte kyndig hjelp, men neida det trenger ikke han vettu... når det er litt uenighet her stikker han avgårde og blir borte til sent på natt, selvom det er jobb dagen derpå... så begynner han å ta opp ting på sms, teit spør du meg og ikke minst barnslig å løse problemer på den måten.... jeg blir så frustrert at dere aner ikke.... synes nesten synd på unga hans når dem er her, for fy for en uengasjert pappa.. skjønner godt dem ikke vil hit, for dem sier til biomor at pappa bare sover og spiller data, skulle ringt ei bjelle for pappan da ja hoff.. har selv sagt til ho jeg at jeg synes ho bør vurdere om dem skal sendes hit så lenge han er så uegasjert og det er ikke min oppgave helt alene å ta meg av dem.. men så klart tar jeg jo ansvar jeg også, men har blitt striksere på at han må trå til selv også dem helgene før jeg blir helt tappa... var hos lege forrige uke og fikk tolvon pga depresjon så ting må gjøres, men ikke lett når han legger skylda over på meg og sier jeg er sur og gretten hele tida... prøver å fortelle han at jeg faktisk kan bli sliten jeg og selvom jeg ikke jobber, men har vondt for å forstå at det ikke bare han som har lov til det... og når man er deprimert så sprudler det liksom ikke av en, sa til han at jeg hadde fått tabletter av legen og da sa han virker dem bare på alle andre og ikke meg da, da skjønner dere hvor egoistisk og lite omtenksom han er,, off blir mye klaging nå men er så utrolig frustrert og lei meg over situasjonen som har pågått alt for lenge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå